• 1
  • 2
2010-02-05, 13:10
Medlem
MissMs avatar
Hejsan
Vet någon av ett behandlingshem där man får ta med sin hund? Posta gärna en länk till deras hemsida i så fall. Tack på förhand.
Citera
2010-02-06, 16:31
Medlem
nakkis avatar
söker du själv eller är soc bakom beslutet?
du har nog störst chans om du kontaktar mindre, privata beh.hem med få klienter och förklarar läget.
grejen är ju den att de andra "intagna" också måste godkänna hunden isf. är nån då t.ex allergisk eller hundrädd så funkar det ju inte. jag var på ett beh.hem där vi byggde en hundgård för dem som ville ta med hunden. tyvärr är det nedlagt idag. men ring runt och kolla som sagt.
Citera
2010-02-06, 17:00
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Som sagt. Du kommer nog inte få ta med hunden. Någon har kanske allergi.
Citera
2010-02-07, 22:16
Medlem
MissMs avatar
Söker själv men har soc bakom beslutet. Vet att det kan vara svårt men jag vet att jag pratat med ngn som fått haft med sig hunden. Behöver ju eg bara avsättas boende som inte är för allergiker, kan tänkas att det är olika svårt beroende hur boendet ser ut oxå. Menar inte att hunden ska vara med i lokalerna under själva behandlingen utan som sagt i boendet. Får ringa och kolla mig för men hoppas på tips om ngn vet.
Citera
2010-02-09, 09:32
Medlem
Marlboromans avatar
Vart bor du? Finns iaf ett behandlingshem i gbg trakten som jag vet att man får ha med sig hunden!
Citera
2010-02-09, 13:37
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Vart bor du? Finns iaf ett behandlingshem i gbg trakten som jag vet att man får ha med sig hunden!

Bor i norrbotten men är villig att åka varsomhelst i landet. Vad heter hemmet och vet du vad de ha för behandlingsmetod (12-steg etc) ?
Citera
2010-02-09, 13:57
Medlem
TheTruthFairys avatar
Hoppas du får ha med jycken!

Är själv hundägare och ja, skulle kännas väldigt tryggt och skönt att få ha med dem om jag skulle på behandlingshem. Tror även det skulle vara väldigt positivt för din rehabilitering att ha hunden där.
Citera
2010-02-09, 16:08
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissM
Bor i norrbotten men är villig att åka varsomhelst i landet. Vad heter hemmet och vet du vad de ha för behandlingsmetod (12-steg etc) ?

Jag tar reda på det så postar jag det här senare ikväll, det ligger iaf i gbg på hisingen nånstans!
Citera
2010-02-09, 17:13
Medlem
Vad ligger bidraget på? För att ha hund, alltså?

E ju en hel del missbrukare som har hund, och dom syns sällan på kennelklubben...
Citera
2010-02-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Vad ligger bidraget på? För att ha hund, alltså?

E ju en hel del missbrukare som har hund, och dom syns sällan på kennelklubben...

bidrag för att ha hund? =P Finns det ett sånt? =)
Citera
2010-02-09, 19:01
Medlem
schou_89s avatar
mm
Citera
2010-02-09, 19:40
Medlem
qwiiiks avatar
Du har väl inte tänkt att gömma knark i hundens ändtarm?
Senast redigerad av qwiiik 2010-02-09 kl. 19:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in