Ok, jag är inte så himla gammal så jag har ingen stor koll på alla gamla Powell-filmer och Blind-filmer osv. Men min favoritfilm måste vara antingen DVS - Skate More eller Lakai - Fully Flared.
Ta gärna och tipsa om nå bra skatefilmer i denna tråd också.
Jag åkte skateboard en gång i tiden under ett antal år och den bästa filmen (av otroligt många) som jag har sett (både under tiden och efter åkandet var över) måste vara "Birdhouse the end" som är gjord i slutet av 90-talet.
DVS - Skate More är skitbra! Fully Flared också för den delen. Är riktigt svag för lite äldre filmer. Lägger upp några av mina favoriter senare ikväll, såhär på rak hand är dock allt gammalt med Powell Peralta och Santa Cruz riktigt bra. Lite senare men Blind gjorde riktigt bra filmer också.
Shackle me not - H-street
(Var den första filmen där amatörer tilläts glänsa lika mycket, om inte mer än, som de etablerade proffsen. Danny Way gör sin videodebut (?) och rippar trots att han inte är mer än tre äpplen hög. Troligen den viktigaste filmen för streetskatingen som någonsin gjorts.)
Questionable - Plan B
(Flyttade fram standarden för skatefilm ett jättekliv. Första hammerparten med Pat Duffy. Rodney Mullen visar sina streetkunskaper för första gången. )
The End - Birdhouse
(En av de första högkvalitetsproduktionerna. Att åkningen är sjukt bra skadar ju inte heller.)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!