2010-02-05, 11:38
Medlem
Jag kr XP p virtualbox fr att kunna installera testa grejer, blir det galet behver man inte formatera hela datorn grejja med ominstallation, sen stnger jag Virtualbox kan sitta p mitt vanliga OS som inte innehller mer program skrp n ndvndigt.

Men det r rtt lngsam.. drfr vore det underbart om man kunde skapa ett vanligt konto (p vrdOSet, allts datorns riktiga OS) dr jag kunde gra allt som jag idag gr i Virtualbox, sen kunde jag bara logga ut logga in p det andra, "rena" kontot.

Visserligen kan jag installera 2 OS, men det r drygt att starta om varje gng man ska kra det andra kontot. S, det jag efterfrgar r nn typ av permanent sandbox mode...

Ngon som kan rekommendera ngot i mnet??
Citera
2010-02-05, 14:23
Medlem
R4xx0rs avatar
r nog inte s smart att bara gra ett annat konto p datorn. Fr du till exempel virus dr s r det ju datorn som bli infekterad inte kontot. Det verkar i alla fall mest logiskt.

Har inget speciellt att rekommendera, tyvrr.
Citera
2010-02-05, 14:28
Medlem
Nej, det e klart.. men jag hittade denna : http://icoresoftware.com/ .. dessvrre anvbnder jag Windows 7, denna funkar bara fr XP enligt hemsidan.
Citera
2010-02-05, 15:56
Medlem
R4xx0rs avatar
Ladda hem det. Och testa sedan att kra i kompatiblilitetslge fr Windows XP Service Pack 3. Det kan fungera.
Citera
2010-02-05, 16:19
Medlem
Det ska jag prova
Citera
2010-02-05, 18:06
Medlem
R4xx0rs avatar
Funkade det?
Citera
2010-02-06, 11:23
Medlem
Nej, tyvrr funkade det inte ens att installera under Win 7 det stod nt om att den inte kunde ansluta till microsofts(!?) server, sen rullar installationen tillbaka. Det gick inte vlja XP-mode heller, det enda alternativ som fanns var "Tidigare Windowsversioner". Jkligt synd men jag ska ska vidare. terkommer om jag hittar nt.
Citera
2010-02-06, 12:22
Medlem
R4xx0rs avatar

Har tyvrr inga andra tips hur du kan lsa detta. Tycker det verkar konstigt att det inte gr att gra i kompatibilitetslge fr Windows XP, och inte ens i XP-Mode
Citera
2010-02-06, 12:26
Medlem
Nej, det r lite konstigt att det inte funkar. Testa grna sjlv se om du/ni fr annat resultat.
Citera
2010-02-06, 12:38
Medlem
http://www.returnilvirtualsystem.com/products

Den verkar vara nn liknande produkt.
Citera
2010-02-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larzanebra
http://www.returnilvirtualsystem.com/products

Den verkar vara nn liknande produkt.

inte riktiggt va jag skte
Citera
2010-02-08, 14:50
Medlem
Jag kontaktade iCore software som gr iCore Virtual Accounts oc fick svaret :
Citat:
Now *we *are *developing *version for WSeven and Vista. We expect to release this version in month.
Antingen re jag eller dom som e dlig p engelska, fr det va lite otydligt, men vad jag frstr ska en version (beta troligen) komma innan mnadens slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in