Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-05, 11:38
Medlem
Jag kör XP på virtualbox för att kunna installera å testa grejer, å blir det galet behöver man inte formatera hela datorn å grejja med ominstallation, å sen stänger jag Virtualbox å kan sitta på mitt vanliga OS som inte innehåller mer program å skräp än nödvändigt.

Men det är rätt långsam.. därför vore det underbart om man kunde skapa ett vanligt konto (på värdOSet, alltså datorns riktiga OS) där jag kunde göra allt som jag idag gör i Virtualbox, å sen kunde jag bara logga ut å logga in på det andra, "rena" kontot.

Visserligen kan jag installera 2 OS, men det är drygt att starta om varje gång man ska köra det andra kontot. Så, det jag efterfrågar är nån typ av permanent sandbox mode...

Någon som kan rekommendera något i ämnet??
Citera
2010-02-05, 14:23
Medlem
R4xx0rs avatar
Är nog inte så smart att bara göra ett annat konto på datorn. Får du till exempel virus där så är det ju datorn som bli infekterad inte kontot. Det verkar i alla fall mest logiskt.

Har inget speciellt att rekommendera, tyvärr.
Citera
2010-02-05, 14:28
Medlem
Nej, det e klart.. men jag hittade denna : http://icoresoftware.com/ .. dessvärre anvbänder jag Windows 7, å denna funkar bara för XP enligt hemsidan.
Citera
2010-02-05, 15:56
Medlem
R4xx0rs avatar
Ladda hem det. Och testa sedan att köra i kompatiblilitetsläge för Windows XP Service Pack 3. Det kan fungera.
Citera
2010-02-05, 16:19
Medlem
Det ska jag prova
Citera
2010-02-05, 18:06
Medlem
R4xx0rs avatar
Funkade det?
Citera
2010-02-06, 11:23
Medlem
Nej, tyvärr funkade det inte ens att installera under Win 7 det stod nåt om att den inte kunde ansluta till microsofts(!?) server, å sen rullar installationen tillbaka. Det gick inte å välja XP-mode heller, det enda alternativ som fanns var "Tidigare Windowsversioner". Jäkligt synd men jag ska söka vidare. Återkommer om jag hittar nåt.
Citera
2010-02-06, 12:22
Medlem
R4xx0rs avatar

Har tyvärr inga andra tips hur du kan lösa detta. Tycker det verkar konstigt att det inte går att göra i kompatibilitetsläge för Windows XP, och inte ens i XP-Mode
Citera
2010-02-06, 12:26
Medlem
Nej, det är lite konstigt att det inte funkar. Testa gärna själv å se om du/ni får annat resultat.
Citera
2010-02-06, 12:38
Medlem
http://www.returnilvirtualsystem.com/products

Den verkar vara nån liknande produkt.
Citera
2010-02-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larzanebra
http://www.returnilvirtualsystem.com/products

Den verkar vara nån liknande produkt.

inte riktiggt va jag sökte
Citera
2010-02-08, 14:50
Medlem
Jag kontaktade iCore software som gör iCore Virtual Accounts oc fick svaret :
Citat:
Now *we *are *developing *version for WSeven and Vista. We expect to release this version in month.
Antingen öre jag eller dom som e dålig på engelska, för det va lite otydligt, men vad jag förstår ska en version (beta troligen) komma innan månadens slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in