2010-02-04, 10:32
Medlem
clandestines avatar
Igår när jag kollade runt lite på IMDB så slog det mig att Val Kilmer är en väldigt produktiv skådespelare med många fina rolltolkningar på sin meritlista från debuten i "Top Secret" till "The Doors", "Heat" och "Salton Sea" för att nämna några av mina favoriter (måste även nämna "The Ghost and the darkness" som jag tycker är en härlig söndagsmatiné). Det som dock var intressant är att han också har lika mycket b-filmer och udda roller.

Vem är Val Kilmer egentligen, varför väljer han inte sina roller bättre eller är det helt enkelt så att han bara älskar sitt jobb och tar vilken roll som helst? Det finns ju andra skådisar som har en lika brokig meritlista.
Vad tycker ni om Val som skådespelare, har han gjort sitt eller har han många fina år kvar av spännande karaktärer och rollprestationer.
Citera
2010-02-04, 13:22
Medlem
wernblom88s avatar
Bra skådis som har slösat bort sin talang på ett antal genomruttna filmer. Kan inte ha den bästa agenten precis. Perfekt för Tarantino att casta honom, också vips får han fart på karriären igen.
Citera
2010-02-04, 13:31
Medlem
Han är ingen dålig skådespelare, problemet är att han väljer så dåliga filmer att medverka i. Det är bara att titta på filmen Tombstone så ser man att han är en bra skådis. Vet inte vad som hänt med hans karriär, han kanske inte är tillräckligt etablerad eller målmedveten för att regelbundet få bra roller i bra filmer?
Citera
2010-02-04, 14:12
Medlem
morkfromorks avatar
Han var lysande i bl.a Heat, men har gjort ofantligt mycket skit efter det, han verkar inte ha känsla alls för vilket manus som blir en bra film, eller så bryr han sig inte, som Seagal som pumpar ut b-filmer.
Citera
2010-02-04, 15:26
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Han var ju med i en rätt bra film (tyckte det när jag var 16när den kom 96) med marlon brando tror den hette dr mouros island ? tror jag.

Hur som helst han var en A kändis och skådis ett tag, men nu vet jag inte om han har någon sjukdom då han är sjukt svullen i ansiktet nuförtiden.

Tycker han är mkt bra och när man tog en film som val kilmer var med i så förutsatte jag att det var en viss standard på filmen men nuförtiden så är det mest skit han gör.
Citera
2010-02-04, 15:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Han var ju med i en rätt bra film (tyckte det när jag var 16när den kom 96) med marlon brando tror den hette dr mouros island ? tror jag.

Du tänker på The Island of Doctor Moreau, ja den gillade jag som barn också.

Själv gillade jag Kilmer i Top Gun också.
Citera
2010-02-04, 16:03
Medlem
clandestines avatar
...Ja han är riktigt svullen i vissa filmer på sista tiden, undrar om han borstar hårt eller om han precis som brando bara gillar att äta.

Kollade precis wikin på Val och där fanns det en del roligt att hämta:

Citat:
Following their appearance together in Top Gun, Kilmer and co-star Tom Cruise reportedly have taken their on-screen conflict off-screen. Reports have classified the two as holding a vitriolic hatred of one another. Kilmer even refused to participate in a charity beach volleyball game with Cruise on the grounds that he was, quote, "dangerous", although Kilmer is noted to have knocked out Cruise when a fistfight between the two developed during the filming of Top Gun.

Från: http://en.wikipedia.org/wiki/Val_Kilmer
Citera
2010-02-04, 16:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandestine
...Ja han är riktigt svullen i vissa filmer på sista tiden, undrar om han borstar hårt eller om han precis som brando bara gillar att äta.

Tror han gillar att äta då han även blivit ganska tjock om man kollar han i Felon.
Citera
2010-02-04, 17:26
Medlem
morkfromorks avatar
ja enligt skvallepressen e mat hans passion...
Citera
2010-02-04, 17:41
Medlem
kleskens avatar
Jag har aldrig gillat Val Kilmer ..Tycker inte att han passar i de rollerna han har fått, han ser ut som en blandning av rysk maffia och tysk läderbög

Iofs har jag inte sett ALLA filmer han har varit med i men har sett många och han har aldrig gett mig något intryck som man kommer ihåg. T.ex. så såg jag Bad Lieutenant för inte så längesen och kommer ihåg att han var med i den men inte fan vad han gjorde..(Nej det är inte mitt minne det är fel på!)
Citera
2010-02-04, 18:32
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
ja enligt skvallepressen e mat hans passion...

Tja, jag tycker han ser fyllesvullen ut. Hans ögon syns knappt..

Kilmer är en skådis som har haft lite flyt och faktiskt lyckats norpa åt sig några stora roller (skicklig agent?), men han är i grund och botten en medelmåtta.
Citera
2010-02-04, 18:33
Medlem
chainhearts avatar
Tycker han var riktigt bra som Doc Holliday i filmen "Tombstone" från 1993. Tyvärr har han valt att medverka i en rad usla filmer också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in