2025-04-03, 17:03
Medlem
Studsbolls avatar
En väldigt stabil skådespelare med stor bredd på sina roller. Otroligt tråkigt att han fick ett så kort liv.
Citera
2025-04-03, 17:31
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Talangfull skådis som tyvärr missade många roller pga taskigt beteende under filminspelningarna.
Citera
2025-04-03, 18:48
Medlem
lunarluddes avatar
En av mina favoritskådisar, hans roll i The Doors var som klippt och skuren för honom, han gjorde en otrolig insats i filmen som i så många andra filmer, tex Heat.

Jävligt tråkigt besked att denna legendar gått vidare till andra sidan, Vila i frid Val Kilmer..

Såg om Heat igår till hans ära.
Senast redigerad av lunarludde 2025-04-03 kl. 18:51.
Citera
2025-04-03, 19:16
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Han var så himla bra i filmen Willow! Vila i frid.

Håller med. Tänkte direkt på Willow när jag såg att han hade gått bort och givetvis Iceman i Top Gun. Vila i frid.
Citera
2025-04-03, 21:10
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Val Klimer var killen som kunde ha haft Tom Cruises karriör, om inte Tom sprang förbi honom i just Top Gun. Sedan väldigt otacksamma filmroller gjorde väl att han försvann på 90 talet.

Helt klart bästa karaktären i Top Gun som Iceman
Bara jag som inte tål Cruise? Visst bra i "Rain Man",mest Hoffmans förtjänst dock, men annars något stelt över honom. Val Kilmer å andra sidan har jag inte sett så mycket, men han var skön i "Willow".
Citera
2025-04-03, 21:14
Medlem
Carpedijems avatar
Humorn i filmen ”Top Secret” är svår att toppa. Samma som ”The naked gun”. Humorn på film är inte densamma idag.

Vila I frid Val.
Citera
2025-04-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Humorn i filmen ”Top Secret” är svår att toppa. Samma som ”The naked gun”. Humorn på film är inte densamma idag.

Vila I frid Val.
Såg på Top Secret med tonårsbarnen förra helgen för att lära de lite filmhistoria. De har samma sjuka humor som jag. Oväntat att det skulle, på ett tragiskt vis, bli så aktuellt.
Citera
2025-04-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Talangfull skådis som tyvärr missade många roller pga taskigt beteende under filminspelningarna.
Vad gjorde han?
Citera
2025-04-04, 00:37
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vad gjorde han?
https://www.bbc.com/news/articles/c4n7xy3ew8mo.amp
Citera
2025-04-04, 00:52
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandestine
Igår när jag kollade runt lite på IMDB så slog det mig att Val Kilmer är en väldigt produktiv skådespelare med många fina rolltolkningar på sin meritlista från debuten i "Top Secret" till "The Doors", "Heat" och "Salton Sea" för att nämna några av mina favoriter (måste även nämna "The Ghost and the darkness" som jag tycker är en härlig söndagsmatiné). Det som dock var intressant är att han också har lika mycket b-filmer och udda roller.

Vem är Val Kilmer egentligen, varför väljer han inte sina roller bättre eller är det helt enkelt så att han bara älskar sitt jobb och tar vilken roll som helst? Det finns ju andra skådisar som har en lika brokig meritlista.
Vad tycker ni om Val som skådespelare, har han gjort sitt eller har han många fina år kvar av spännande karaktärer och rollprestationer.
Rollen i Heat är ju knappast något man bara “tar för att ha något att göra”. Filmen är en modern klassiker och en av de mest hyllade kriminalrullarna någonsin, med en cast som många bara kan drömma om att få vara en del av. Att spela sida vid sida med både De Niro och Pacino, och ändå inte hamna i skymundan utan snarare leverera på samma nivå, är ett tydligt kvitto på att Val Kilmer kan leverera när det verkligen gäller.

Det ska löna sig att vara kändis har jag hört?
Citera
2025-04-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Bara jag som inte tål Cruise? Visst bra i "Rain Man",mest Hoffmans förtjänst dock, men annars något stelt över honom. Val Kilmer å andra sidan har jag inte sett så mycket, men han var skön i "Willow".

Cruise spelar för att vara den största på duken, huvudattraktionen, huvudkaraktären, medan andra spelar tillsammans för att det ska bli bra.
Citera
2026-03-13, 09:28
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Har inte sett alla filmer med honom men gillar Heat, the doors å the Ghost and the Darkness. Har inget ont att säga om honom. Vila frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in