2010-02-04, 16:08
Medlem
Frank-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Tror ni att jag sitter på mitt rum och sprutar ner mina väggar sammtidigt som jag torterar och blotar gätter till asa gudarna eller? Nej fan så sinnesrubbad är inte ens jag.
Ovanstående var ju förstås min första tanke när jag såg ditt inlägg, alltså att du får okontrollerade utlösningar över väggar, golv och möbler medan du skär halsen av getter och andra boskapsdjur, men nu när du dementerat det har jag svårt att se vad orsaken skulle vara...
Kan det vara så att du luktar sperma och därav ditt rum?

Citera
2010-02-04, 16:16
Bannlyst
Nu tar jag för givet att du är en tonårskille, med allt vad det innebär...

Absolut NEJ:
Glade Touch Spray osv - USCH, det är spray man använder på dasset till sommarstugan - om man blev tvungen att handla i den ickevälsorterade lokala matbutiken. Herregud, använd INTE detta i ditt sovrum. Det luktar ofräscht och sunkigt.

Behöver du använda spray - använd ajax för att torka ytor. För en angenäm doft, placera något enstaka doftljus i fönsterkarmen. Men välj noga en doft som passar dig (och som är lite maskulin). Vanilj skulle jag inte rekomendera i första hand om du inte personligen tyckte om det bäst. Försök hitta någon tyngre doft... Kan rekomendera Yankee Candles doftljus (google it), lite dyrare men bättre ljus. Bör imponera väl på lämplig hona. Finns i flera dofter också som bör funka i ett pojkrum (Clean cotton, Lime/vanilj, kaffebönor m.m). Skulle råda dig att undvika för söta dofter om du inte bor med en flicka.

Passa på att köpa nya fräscha sängkläder, kostar ett par hundra men ger en helt ny fräschet (när köpte du nytt sist?). Utöver alla andras goda råd om att skura golvet osv kan det vara värt att tänka på att slänga, slänga och återigen SLÄNGA skit helt enkelt. Trasiga gamla kläder, grejer osv. Det som du absolut inte kan skilja dig från (actionfigurer, ungdomsböcker och dylikt) kan du lägga i en låda och förvara i källare eller vind. Få bort så mycket skit som möjligt från ditt rum (tar som sagt för givet att du är en högst genomsnittlig tonårskille med ett tillhörande rum... hemskt!!)

Och glöm inte att slänga dina förbaskade doftsprayer!
Citera
2010-02-04, 16:29
Medlem
Micromats avatar
rök har en förmåga att sätta sig i textiler, så har du inget emot att lukta vaniljarab när du går till plugget så köp lite rökelser o booma nån innan du går o lägger dig o när du kommer hem så ska du se att den tar över lukten rätt rejält.

Annars räcker det säkerligen med doftljus, säg till far din att du är inne i en homofas med vanilj&choklad doftljus som substitut för kuk så får du nog ha kvar dom.

mitt 3;e förslag är nog det mest relevanta, tvätta inte picken med tvål så slutar det osa kuk..sen kan du ju skölja av den lite efter lyckad dragkamp, när du ändå spolar ner pappret.
Citera
2010-02-04, 16:30
Medlem
Haha, jag har fått mig ett par sköna garv när jag läste igenom dom 2-3 senaste sidorna.
Kom hem från skolan precis(16:23)

Så här ligger det till.

http://www.clasohlson.se/Siteseeker/...aspx?q=yocoair lät ju intressant om problemet kvarstår.

Aja, ska börja nu och klockan är 16:30 så får se när jag blir klar.

@ ovanstående, jag brukar fylla handfatet med vatten på morgonen för att tvätta kuken i. Bara vatten.

Jaja, nu ska jag städa. Blir update senare ikväll!
Senast redigerad av batcat 2010-02-04 kl. 16:32.
Citera
2010-02-04, 16:33
Medlem
Hur tvättar jag gardinerna på bästa sätt om jag inte har tillgång till något speciellt för tillfället? Fungerar det att spruta på lite ajax :P
Citera
2010-02-04, 16:34
Bannlyst
Sitter du vid datorn och runkar och droppar sperma på golvet?
Isf har du troligtvis en sk "spermapöl" på golvet som har nötts in och kan lukta riktigt illa!
såg det på ett tv-program för några personer med ett stort sexberoende.
Så lyft på arslet och kolla under stolen!
Annars kanske du kör "rullåtsidan" tekniken. Ruskar tupp och lägger på bredvid dig.
Håll dig till duschen skulle jag säga..
Citera
2010-02-04, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av batcat
Hur tvättar jag gardinerna på bästa sätt om jag inte har tillgång till något speciellt för tillfället? Fungerar det att spruta på lite ajax :P

Nej.

Ta ner gardinerna och handtvätta dem (lägg i en balja med handtvättmedel, finns på ICA... kan ev. ta vanligt tvättmedel men bättre med special, skölj ur dem och häng upp dem någonstans. Stryk dem ev, beroende på material)
Citera
2010-02-04, 16:51
Medlem
Jag vet några vars hus brann (inte helt och hållet men det var rökskadat) och då ozonbehandlade de huset för att få bort lukten. Det gick på hemförsäkringen. Kanske kan vara något för din farsas plånbok?
Citera
2010-02-04, 16:56
Medlem
miaroses avatar
Alltså vad fan? Jag runkar säkert två gånger om dagen i mitt rum och det luktar då inte sagg. Det är nog något annat som luktar. Gör en storstädning av hela rummet så ska du se att det luktar fräscht igen.
Citera
2010-02-04, 17:02
Medlem
friterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millwall
...ligger det något dött djur under golvet?

Död råtta i väggen?

Ta dit någon som jobbar med sånt så de kan göra en mätning i rummet av något slag...för det där låter inte normalt. Några skinnbanjos om dagen kan väl inte skapa sådan lukt att det sticker i ögonen?

haha en gång tyckte jag det luktade som in i helvete i mitt rum i några veckor tills jag hittade en död halväten fågel under min säng! KATTJÄVEL
Citera
2010-02-04, 17:31
Medlem
Många verkar ha roligt åt att jag bara är rakt på sak och ärlig :/ Men visst, det känns väl bra att man kan gläda folk med ett skratt men inte när dom skrattar åt en

En liten uppdate, Jag har sorterat kläder efter om dom behöver tvättas, om dom är urvuxna eller om dom är rena och hela.

Jag har plockat undan all skit på rummet, gamla papper osv det blev 3 pappers icakassar. När jag torkade av mina gamla pokaler hittade jag även några gram hasch i en av dom så det var ju trevligt. Hittade även gamla betyg osv.

Det som kvarstår är då:

Glömde jag något?
Citera
2010-02-04, 17:36
Medlem
Under---18s avatar
Om du bäddar rent med saker som luktar gott, så börjar det lukta godare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in