2010-02-03, 16:09
Medlem
hej
En kort redogörelse vad som hände.
Jag fick härom kvällen för mig att spela san andreas på min dator(vilket jag gjort förut) samtidigt som jag sätter igång spelet dör skärmen. Jag tror att det är glapp och åtgärdar men så är inte fallet. Jag beslutar mig efter en stund att starta om datorn(jag hör spelet vara igång).
När jag gör detta vill datorn inte komma längre än till windowsloggan/loadingen, ni vet den strax innan windows ska sättas igång. Datorn startas om utan någon som helst anledning.

Jag har prövat pilla med ram och stra om koppla ur ström osv. Mao är min"skills" på datorer inte så stora, så jag hoppas att en dataguru här på forumet kan kläcka ur sig något bra.

Ps.om jag har lagt tråden fel eller något, flytta på den. Ta helst inte bort den, snälla mod
Citera
2010-02-03, 16:12
Medlem
Deviance88s avatar
Du kan testa med en rad saker.
Får du bild (DVS Boot screen) ?
Gå in i BIOS och kolla så att din dator känner igen din hårddisk så att den inte sagt sitt.
Du kan alltid starta om BIOS genom att koppla ur alla kablar och sedan ta ur det lilla batteriet ur moderkortet och sen testa igen.
Om det är så att det inte fungerar med något utav detta, kan det behövas en formatering utav din dator.
Citera
2010-02-03, 16:41
Medlem
okej, vad innebär boot screen? när jag startar datorn så är allt ok tills det först står att datorn inte stängdes av ordentligt osvosv så kan man välja felsäkertläge osv. jag har testat med två olika hårddiskar och ingen av dem fungerar
Citera
2010-02-03, 16:54
Medlem
Deviance88s avatar
Det kommer upp när du startar datorn, kan komma upp väldigt snabbt i vissa fall men då är det bara starta om tills du ser "Press F5 to enter Boot screen", tex.

Kan vara annan knapp än F5 också, beroende på moderkortet.
Citera
2010-02-03, 17:15
Medlem
ok ska jag gå in i bios för att kolla om hårddisken funkar? för att jag har prövat med en annan disk och det funkade inte.
Eller är det av någon annan anledning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in