2002-09-26, 16:04
Medlem
Jag lste i Metro fr ngra dagar sedan om mnniskans utveckling, r det ngon som vet mer om detta?
Citera
2002-09-26, 19:41
Medlem
garbages avatar
Missade den artikeln. Sedan tidigare vet jag att lilltn & hret kommer att frsvinna med tiden. Mnniskan kommer ocks aktivt komplettera sig sjlv. Som det r nu byter vi ut defekta delar nr dom inte funkar. I framtiden kommer vi byta ut fullt funktionsdugliga delar mot bttre artificiella. Jag vet inte om det sista rknas in i evolutionen.
Citera
2002-09-26, 19:58
Medlem
Nej, det sista dr kan nog inte rknas som evolution.

Det mste man nog sga vara reparation.
Citera
2002-09-27, 18:22
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av garbage
Missade den artikeln. Sedan tidigare vet jag att lilltn & hret kommer att frsvinna med tiden. Mnniskan kommer ocks aktivt komplettera sig sjlv. Som det r nu byter vi ut defekta delar nr dom inte funkar. I framtiden kommer vi byta ut fullt funktionsdugliga delar mot bttre artificiella. Jag vet inte om det sista rknas in i evolutionen.

Det rknas nog som frstrkningar om du byter ut fullt fungerande kroppsdelar, t.ex armar, ben, gon, hjrta, osv. Sg fr vrigt ett program om det fr ngra r sen, det var hon som som spelar Scully i Arkiv X som var programledare. De berttade om en massa grejor som skulle (frmodligen) komma i framtiden, ex kryoteknik (heter det s, nerfrysningsgrejen), och ett program handlade om ett par forskarlag som hll p att frska knpa ihop arm och benproteser, som skulle fungera lika bra som riktiga armar och ben, och med lite fuskhud s skulle ingen se skillnad ifrn riktiga. Grejen var att man blev starkare, och snabbare av de hr proteserna. Ngra var mer intresserade av bla gonen, och hll p med att bygga prylar som skulle fungera tillsammans med gonen, fr att t.ex ge en mnniska mer n perfekt syn, man skulle kunna zooma in p freml lngt borta, plus s skulle det ge anvndaren perfekt syn i mrker ocks. Frckt, eller hur, och det knppa var att det stod folk i k som vntade p att de skulle fixa ihop en fungerande prototyp, och som glatt skulle kapa sina egna armar och ben. Gissa i vilket land? USA, var annars? BTW, har nn spelat Deus Ex? Om ni fick vlja kroppsfrstrkningar, vems skulle ni vlja? J.Cs , eller Gunthers?
Citera
2002-10-12, 01:25
Medlem
Jag skulle d aldrig bli kr i en hrls brud.
Hursomhelst, evulotionen r asfet. Den har troligtvis brjat med ngot enkelt sjlvlrningssystem, s har varelserna utvecklat det systemet hela tiden, precis som allt annat. Det svra r att frst hur allt har startat.
Citera
2002-10-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garbage
Missade den artikeln. Sedan tidigare vet jag att lilltn & hret kommer att frsvinna med tiden.

Mitt hr frsvann redan! Jag mste vara jvligt evolverad!
Citera
2002-10-19, 02:17
Medlem
Dietymans avatar
Man vet inte alls hur mnniskan kommer att evolvera det beror p det naturliga urvalet... Detta styrs utav miljn/samhllet s det beror p,....
Citera
2002-10-19, 03:10
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KATOmatic
Hursomhelst, evulotionen r asfet. Den har troligtvis brjat med ngot enkelt sjlvlrningssystem, s har varelserna utvecklat det systemet hela tiden, precis som allt annat. Det svra r att frst hur allt har startat.
Huvudhret kommer inte att frsvinna, eftersom det utgr en sexuell signal. Dremot kommer folk, och i synnerhet kvinnor, att f allt mindre kroppsbehring d det inte uppfattas som attraktivt av srskilt mnga. Du kan vara lugn
Citera
2002-10-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Citat:
Ursprungligen postat av KATOmatic
Huvudhret kommer inte att frsvinna, eftersom det utgr en sexuell signal. Dremot kommer folk, och i synnerhet kvinnor, att f allt mindre kroppsbehring d det inte uppfattas som attraktivt av srskilt mnga. Du kan vara lugn

KATOmatic: Det r inget system, evolutionen r en slump (bortsett frn sexuell selektion). Helt enkelt som s; ponera att du fr en unge med ett ben och en unge med tv och en unge som fr vingar. Den med ett ben lr evolutionen plocka bort p grund av att den inte kommer att verleva lika ltt. De andra tv kommer enligt samma princip (ls: det naturliga urvalet) utvecklas och verleva om dom har en chans till detta.

Kaleid: Jag skulle nog villja pst att det sexuella urvalet r satt ur spel hos mnniskorna, evolutionen i synnerhet. De flesta mnniskor fr otroligt nog en chans att fortplanta sig, och vi mnniskor rddar stndigt evolutionrt ovrdiga individer genom sjukvrd och behandling av sjukdomar.

Fotnot: Evolutionrt ovrdiga individer kan ltt lta ganska nazistiskt, men jag vill bara upplysa om att jag inte har dylika sympatier. Jag skiter rtt hrt i hur vr art utvecklar sig.
Citera
2002-10-23, 20:57
Medlem
kaleids avatar
Hm... jo, du har nog tyvrr rtt... det gr utfr med mnskligheten 8O
Citera
2002-11-04, 12:24
Medlem
Det r sorgligt.....
Citera
2002-11-05, 20:05
Medlem
Big Ms avatar
Mnniksna evolution-gr den bakt?

Mnniskans samhlle har tagit bort de flesta saker som pverkar det naturliga urvalet i naturen s man kan inte jmfra mnniskans evolution med djurens.
Kulturen pverkar evolutionen p ett stt som vi inte ser i naturen.
Ett av mnga exempel:
Mnniskor med smre frutsttningar fr att fda och frsrja mnga barn fr fler barn beroende p kulturella olikheter. T.ex. fr mnga fattiga familjer i afrika >5 barn medan rika familjer i Europa har under 2 i medel. Detta gller ven om man rknar med hgre barnaddlighet i fattiga lnder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in