• 1
  • 2
2010-02-02, 15:17
Medlem
keyboardcowboys avatar
Som rubriken lyder. Googla runt lite men hitta inget.. Borde väl kosta mycket tycker man men ändå ser jag små företag som gör reklam där?

Någon som vet något?
Citera
2010-02-02, 15:22
Medlem
Shifty2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
Som rubriken lyder. Googla runt lite men hitta inget.. Borde väl kosta mycket tycker man men ändå ser jag små företag som gör reklam där?

Någon som vet något?

Man får säkerligen lokal reklam, det har jag märkt av iallafall. Då blir det ju betydligt billigare.
Citera
2010-02-02, 15:23
Medlem
Citat:
Nu när du har skapat kampanjer ska du ange daglig budget och schema. Hur mycket vill du spendera per dag? Minsta belopp är 1,00 USD per dag. Lägg sedan upp schemat för din annons. Vill du att kampanjen ska köras fortlöpande och starta när annonsen har godkänts, eller vill du ange ett fast start- och slutdatum?

Finns mer att läsa här http://www.facebook.com/advertising/?src=fbsw1
Citera
2010-02-04, 13:40
Medlem
LukeOnes avatar
Med en riktigt bra idé är det ju i princip gratis...
Citera
2010-02-06, 16:51
Medlem
patrikgbgs avatar
Det verkar vara PPC/PPM trafik. Har aldrig annonserat på facebook men har annonserat PPC på google. PPC=pay per click. På google är det flera faktorer som spelar in, ex. hur hög bounce raten är, hur mycket andra annonser betalar och vilken kvalité som din sida har. Vet inte hur det är med facebook men gissar på att det finns något liknande budgivnings system?
Citera
2010-02-07, 13:22
Medlem
nikolauss avatar
http://www.facebook.com/ads/create/

kolla själv?
Citera
2010-02-23, 20:25
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Efter att ha kollat runt på create ad så fattar jag fortfarande inte vad det kostar. Minimum är $1/dag, men vad får man för det då?
Citera
2010-02-24, 23:33
Medlem
Gautamas avatar
Skapade precis en annons för skojs skull på facebook, såhär stod det när jag kom till sista steget:

Bid Type: CPC
Bid: Kr4.99 SEK per click
Daily Budget: Kr10.00 SEK per day

Alltså kan jag få maximalt två klick/dag. Känns ju väldigt lönt...
Citera
2010-02-26, 16:08
Medlem
relativs avatar
Jag har testat, fattade inte heller riktigt det där systemet. Men det som är bra är att man väldigt precist kan ringa in sin målgrupp och sina kunder. Varje klick blir rätt dyrt, men förhoppningsvis är klicket från en person som är intresserad av det man säljer.

Jag la ner några hundra kronor på det, kan dock inte hel säkert säga om det gav någonting.
Citera
2010-02-26, 17:30
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Jag har testat, fattade inte heller riktigt det där systemet. Men det som är bra är att man väldigt precist kan ringa in sin målgrupp och sina kunder. Varje klick blir rätt dyrt, men förhoppningsvis är klicket från en person som är intresserad av det man säljer.

Jag la ner några hundra kronor på det, kan dock inte hel säkert säga om det gav någonting.

Är väl bättre att köra med google adwords då.
Citera
2010-02-26, 23:35
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Är väl bättre att köra med google adwords då.

Ja, förmodligen.
Citera
2010-02-27, 00:07
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Ja, förmodligen.

Fast det slukar pengar. Tror att vi lägger 3 lax per vecka på google adwords..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in