Nu när du har skapat kampanjer ska du ange daglig budget och schema. Hur mycket vill du spendera per dag? Minsta belopp är 1,00 USD per dag. Lägg sedan upp schemat för din annons. Vill du att kampanjen ska köras fortlöpande och starta när annonsen har godkänts, eller vill du ange ett fast start- och slutdatum?
Det verkar vara PPC/PPM trafik. Har aldrig annonserat på facebook men har annonserat PPC på google. PPC=pay per click. På google är det flera faktorer som spelar in, ex. hur hög bounce raten är, hur mycket andra annonser betalar och vilken kvalité som din sida har. Vet inte hur det är med facebook men gissar på att det finns något liknande budgivnings system?
Jag har testat, fattade inte heller riktigt det där systemet. Men det som är bra är att man väldigt precist kan ringa in sin målgrupp och sina kunder. Varje klick blir rätt dyrt, men förhoppningsvis är klicket från en person som är intresserad av det man säljer.
Jag la ner några hundra kronor på det, kan dock inte hel säkert säga om det gav någonting.
Jag har testat, fattade inte heller riktigt det där systemet. Men det som är bra är att man väldigt precist kan ringa in sin målgrupp och sina kunder. Varje klick blir rätt dyrt, men förhoppningsvis är klicket från en person som är intresserad av det man säljer.
Jag la ner några hundra kronor på det, kan dock inte hel säkert säga om det gav någonting.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!