2010-02-02, 15:03
Medlem
I söndags jobbade jag med slutfinishen på mitt projektarbete. Problemet är att det dokutment jag skrev i, och med jämna mellanrum sparade, troligtvis låg i en "tillfällig mapp". Detta därför att jag tror att jag tryckte på "öppna" istället för "spara" när jag hämtade den tidigare verisionen av mitt arbete som jag mailat från en annan dator. Nu kan jag således inte hitta dokumentet.

Finns det något jag kan göra för att återskapa eller "hitta" dokumentet?
Citera
2010-02-02, 17:11
Medlem
Stardragons avatar
Ett program man kan använda för att återskapa borttagna filer och annat är GetDataBack, som finns både för NTFS- och FAT-system.
Nu vet jag inte om det hjälper just i ditt fall då programmet kanske har skrivit över den tillfälliga filen om du har sparat nåt sen den försvann. Men kanske kan vara värt att prova iallafall. Finns ett demo av programmet här.

Sen finns det ju säkert att ladda ner från en känd piratbukt, men sånt håller vi ju inte på med...
Citera
2011-04-12, 13:50
Medlem
blërgs avatar
Jag känner din smärta. Även jag kastade igår bort en hel dags arbete på detta sätt.

Men finns det verkligen ingen lösning på detta? Dokumentet sparas ju trots allt i en ”tillfällig mapp” och jag har inte startat om datorn sedan igår.

Ingen som vet vart denna tillfälliga mapp finns? Det är ju uppenbarligen inte samma som tillfälliga internetfiler… Men om den blivit sparad så måste ju filen kunna återskapas?

Jag vill verkligen inte acceptera att en hel dags produktivt arbete är försvunnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in