Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-20, 09:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

[/i]Sorgligt att USA inte kan sköta den kanske viktigaste rättegången i landets historia på ett bättre sätt.


Jag har efter din länkning försökt "läsa in mig" på rättegången via flera olika källor.
Måste säga att det känns svårt att få en klar bild av processen.
Detta är kanske amerikansk rätts-skipning som sämst..

Fundering: Ur ett "truther/inside-job"-perspektiv, vad vore det bästa tänkbara utfallet?

/T
Citera
2014-04-20, 12:35
  #26
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag har efter din länkning försökt "läsa in mig" på rättegången via flera olika källor.
Måste säga att det känns svårt att få en klar bild av processen.
Detta är kanske amerikansk rätts-skipning som sämst..

Fundering: Ur ett "truther/inside-job"-perspektiv, vad vore det bästa tänkbara utfallet?

/T

Ja, om man nu kan kalla detta för rättsskipning. Vi har en utredning som kommer till stånd först efter starka påtryckningar från anhöriga till offren, Henry Kissinger utses initialt att leda utredningen men tvingas avgå eftersom han vägrar svara på frågan huruvida han gjort affärer med någon vid namn Bin Laden, samme person som redan på förhand utsetts till syndabock. När utredningen väl kommer igång kantas den av skandal efter skandal med avhopp, lögner, undanhållen information, restriktioner på vilka spår som får följas och de numer famösa tortyrsessionerna.
Den civila rättegången blir en militär rättegång, som visar det sig, komprometteras redan innan den riktigt kommit igång.

Angående din fundering har jag inte ändrat uppfattning sedan du frågade förra gången.

(FB) Rättegången mot Khalid Shaik Mohammed
Citera
2014-04-21, 18:03
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Angående din fundering har jag inte ändrat uppfattning sedan du frågade förra gången.

(FB) Rättegången mot Khalid Shaik Mohammed
Ok, men jag hade hoppats att även andra truthers skulle ge sin syn...
Det finns ju dom som menar att det ö.h.t. inte finns några offer för händelserna 9/11.
Hur ser dom på rättegången där ju anhöriga till "påstådda" offer agerar...

/T
Citera
2014-04-21, 18:58
  #28
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Ok, men jag hade hoppats att även andra truthers skulle ge sin syn...
Det finns ju dom som menar att det ö.h.t. inte finns några offer för händelserna 9/11.
Hur ser dom på rättegången där ju anhöriga till "påstådda" offer agerar...

/T

Jaha, ja du är ju onekligen lite speciell i dina funderingar, vilka är det som menar att det inte finns några offer?
Citera
2014-04-22, 09:32
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jaha, ja du är ju onekligen lite speciell i dina funderingar, vilka är det som menar att det inte finns några offer?
Om man tittar på http://septemberclues.info/ så kan man läsa:
" A large number of casualties was also reported to generate public outrage and support for illegal wars of aggression. However, the September Clues research has determined that the alleged victims were fictitious identities mostly/or entirely created within the digital realm."

Truther-rörelsen fascinerar med sin spännvidd från beskedliga "mjukis-stollar" till veritabla hardcore-idioter.
Inte så mycket som förenar dessa riktningar kanske, men oförmågan att producera något hållbart är ändå gemensam!

/T
Citera
2014-04-22, 10:14
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Truther-rörelsen fascinerar med sin spännvidd från beskedliga "mjukis-stollar" till veritabla hardcore-idioter.
Inte så mycket som förenar dessa riktningar kanske, men oförmågan att producera något hållbart är ändå gemensam!
Och debunker-rörelsen tycker det är helt ok med tortyr?
Citera
2014-04-22, 10:25
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Och debunker-rörelsen tycker det är helt ok med tortyr?
Tortyren det innebär att ständigt läsa stolliga truther-inlägg är väl accepterad, men i övrigt så hoppas jag verkligen att svaret är nej!

/T
Citera
2014-04-22, 11:10
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Tortyren det innebär att ständigt läsa stolliga truther-inlägg är väl accepterad, men i övrigt så hoppas jag verkligen att svaret är nej!

Tycker debunker-rörelsen att det är konstigt att man torterar de påstått inblandade i 9/11?
Vad anser debunker-rörelsen är anledningen till att man torterar när bevisen är så övertygande..
Citera
2014-04-22, 15:30
  #33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tycker debunker-rörelsen att det är konstigt att man torterar de påstått inblandade i 9/11?
Vad anser debunker-rörelsen är anledningen till att man torterar när bevisen är så övertygande..

Tror du de torterar fångar för att få fram bevis för att USA själva låg bakom attackerna, eller hur menar du?

Själv tycker jag det är både patetiskt och tragiskt att tortera fångar. Anledningen till att de gör det är väl för att få ut så mycket information om deras grupperingar, vilka fler som var inblandade etc.

Varför tror du själv att de torterar fångar?
Citera
2014-04-22, 15:51
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför tror du själv att de torterar fångar?
Tvinga dem att säga saker som inte stämmer men som passar torterarnas syfte
Citera
2014-04-22, 16:24
  #35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tvinga dem att säga saker som inte stämmer men som passar torterarnas syfte

Och vad är det?
Citera
2014-04-22, 16:32
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och vad är det?
Det får du fråga de som torterar om. Kritiserar tekniken för att tortera fram något är inte speciellt trovärdigt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback