2010-02-02, 13:36
Medlem
Tjena
Är jättenybörjare i flash. Jag vill skapa en bildruta till min hemsida med skiftande bilder i och de ska alla länka till varsin sida. Finns det någon enkel steg för steg guide för riktiga nybörjare=)?
tacksam för svar
Citera
2010-02-02, 17:03
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetoyboy
Tjena
Är jättenybörjare i flash. Jag vill skapa en bildruta till min hemsida med skiftande bilder i och de ska alla länka till varsin sida. Finns det någon enkel steg för steg guide för riktiga nybörjare=)?
tacksam för svar

Gör ett movieclip med de olika bilderna, och gör överstegsanimationen du vill ha.

Sedan så lägger du in
on(release){
getUrl(http://www.dinhemsida.se,_blank);
} i en knapp med 0 opacitet, som du lägger ovanför bilden.
Citera
2010-02-03, 09:46
Medlem
skulle du kunna översätta det till svenska=)? är som sagt helt nybörjare, aldrig suttit i flash innan, men jättetacksam för hjälp
Citera
2010-02-03, 12:33
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetoyboy
skulle du kunna översätta det till svenska=)? är som sagt helt nybörjare, aldrig suttit i flash innan, men jättetacksam för hjälp

Inget illa menat, men ifall du är nybörjare, borde du inte börja med någonting enklare?
Du lär dig mycket mer på det, tro mig!
Citera
2010-02-09, 09:31
Medlem
alkemisten2s avatar
Se här först:
Där kan du hitta nybörjarguider till ex. Flash
https://www.flashback.org/t1111067

And if you don't know English, you're either underage or just retarded, stick o brinn!
Det var därför jag skapade den tråden.
Lycka till.
Citera
2010-02-09, 09:57
Medlem
Jag är nybörjare på flash riktigt, har haft liknande bildruta i java som jag bemästrar helt okej, men nu finkar inte java på den nya sidan jag ska göra detta.
Tack för tråden, ska nog itta mycket nyttigt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in