2010-02-04, 01:40
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1868645/sahlin-om-saknaden-efter-vannen

Anna Lind-kortet för sympatiska väljare. Passar lagom innan valet.

Jag måste i.a.f. tillägga att Anna Linds död var ett positivt fall av invandrar-relaterat våld!
Citera
2010-02-04, 05:55
Medlem
bowlingjockes avatar
Jag skulle tippa på att många äldre röstar på S.
(alltså väldigt många som man inte hört ordet av)

Vettefan vad jag skulle ha rösta på om jag fick (är inte svensk medborgare, utan norsk från grunden).
Kanske faktiskt S ändå. Fast Mona gillar jag inte nå särskilt.
Citera
2010-02-04, 10:40
Medlem
otukts avatar
Nu kan ni gottar er.

Jag är arbetslös, norrlänning och lågutbildad. Ska rösta på (S)
Citera
2010-02-04, 11:13
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Echmech
Det här visar ganska bra vilka som röstar vad:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01126/superenk_t_1126076w.jpg
Kvinnor verkar tro på god- och ärligheten hos människan, vilka jävla puckon. Flytta dem till rosengård så kanske de slutar rösta på tramspartier som S, V, MP.
Citera
2010-02-04, 12:41
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhisattva

Finns det någon här som ärligt kan säga att de tycker bästa alternativet är att få Mona Sahlin som högsta representant för vårt land? Vidare måste man, om man lägger sin röst på de rödgröna, även tycka att Lars Ohly och Peter Eriksson är bland de mest lämpade att föra Sveriges talan i utlandet.

Kan någon här erkänna att de verkligen tycker dessa tre politiker är det bästa alternativet?

De enda manniskor jag kanner som rostar rott ar fran min hemstad i Norrland
Parallellt med att jag flyttat utomlands och faktiskt borjat engagera mig nagotsanar i politik (dvs jag laser inte bara vad som star i aftonbladet...) har jag insett att de som rostar rott lever i nan typ av drom att vi kan bygga ett Utopia. Vilket ju aldrig kommer handa, jag foredrar att arbeta med vad vi faktiskt HAR i samhallet i stallet. Nu bor jag i UK och har har de konservativa mer stod an i Sverige hos gemene man tror jag. De ar ju dock alltid utmalade som the "bad guys" bland de vanster-rostande. MEst for att de inte satt sig in i deras partiprogram. Blir hemskt irriterad nar jag hor manniskor klaga pa moderaterna i Sverige faktiskt. De har haft sa oerhort kort tid att bygga upp ett Sverige som raserats under lang tid. Svaret ar INTE att osa pengar till de som INTE arbetar, INTE pluggar och INTE bidrar. Hatar sjalviska manniskor som lever pa andras skattepengar nar de faktiskt SKULLE kunna jobba. Jag talar SJALVKLART inte om manniskor som ar sjuka eller oformogna att arbeta pa RIKTIGT. Men jag vet flertalet manniskor fran min hemstad som pastar sig vara deprimerade eller ha ryggproblem och lever pa socbidrag och spenderar sitt dygn med att spela poker pa internet.
Och dom rostar pa S.
Det ar det enda jag behover veta eg.
Citera
2010-02-04, 16:57
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Nu kan ni gottar er.

Det förvånar ingen att en hiphoppare med sådana tydliga negerinfluenser röstar på S.
Citera
2010-02-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Nu kan ni gottar er.

Så du vill alltså minska dina chanser att få ett nytt jobb?
Citera
2010-02-04, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Kvinnor verkar tro på god- och ärligheten hos människan, vilka jävla puckon. Flytta dem till rosengård så kanske de slutar rösta på tramspartier som S, V, MP.

Är det något fel att tro på människans godhet? Jag tror att alla människor innerst inne är goda men det ibland kan komma i konflikt med yttre faktorer.

Jag känner flera högutbildade och rika som röstar på S. Jag personlig har inget emot att avvara lite pengar till de som behöver det. Det finns faktiskt viktigare saker i livet än pengar.
Citera
2010-02-04, 18:24
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonien
Är det något fel att tro på människans godhet? Jag tror att alla människor innerst inne är goda men det ibland kan komma i konflikt med yttre faktorer.

Jag känner flera högutbildade och rika som röstar på S. Jag personlig har inget emot att avvara lite pengar till de som behöver det. Det finns faktiskt viktigare saker i livet än pengar.

Det har ingen vettig manniska med empati och utbildning. Det manga (daribland jag sjalv) har valdigt mkt emot ar att arbeta hart och skatta for att sedan se manniskor som faktiskt INTE behover de har pengarna fa dem. En del brukar havda att det ar en valdigt liten minioritet men jag vill inte halla med. Jag kommer fran en stad som har extremt risig ekonomi och hog andel manniskor som forsorjer sig pa socialbidrag. Det jag har sett handa ar att manniskor inte hittar jobb och till slut "tvingas" ta socialbidrag och sedan antingen blir kvar i det laget for att de inte har de externa mojligheterna att ta sig ur det, eller for att de helt enkelt saknar motivation och grundstyrka att kampa for att styra upp sina betyg eller jobba hart pa ett mindre roligt jobb under en langre tid. Jag skulle kunna rakna upp med latthet minst 15 personer bara fran det bostadsomradet dar jag vaxte upp som av nagon anledning fick soc och sedan inte har lyckats ta sig ut i arbetslivet, vissa for att de hittar pa att de ar sjuka (jag ljuger inte, jag vet manniskor som fejkar ryggproblem och depression bl.a) andra for att de skaffat massa ungar och inte kan hitta jobb da de ar ensamstaende ung mamma, andra for att de har svartjobb pa sidan (typ internetpoker) och faktiskt inte vill mista de dar 8 laxen i manaden eller vad det ar idag.
Och det ar en yta dar det bor typ 400 manniskor, i EN liten del av EN liten stad. Om vi da borjar berakna att det inte ar en isolerad foreteelse kanske du forstar hur manga miljoner kronor per ar som gar ner i fickor dar de faktiskt inte "behovs".
Jag skulle kanna mig mkt stolt om jag visste att mina skattepengar gick till pensionarer, genuint sjuka manniskor och barn som vaxer upp i fattiga familjer. Men jag blir fan rasande nar jag tanker pa manniskor fran mitt gymnasie som sitter uppe i norr och spelar x-box och internet pa natet och sen varje manad gar och hamtar ut sina socpengar.
Det ar ett slag i ansiktet pa oss som faktiskt lagger ut manga hundratusentalskronor for att skaffa en utbildning dar vi kommer jobba hart i manga ar.

Visst ar det fint att tro pa godhet men ar det inte finare att forsoka optimera vad vi redan har?
Citera
2010-02-04, 18:37
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Det är ju inte speciellt logiskt. Socialdemokrati och andra vänsterideologier bygger ju på att den enskilde inte är god och ärlig, och därför måste all form av godhet hanteras via staten, och den enskilde tvingas betala det hela.

Jag tror på att människan i allmänhet är god och ärlig, och just därför är jag definitivt inte socialdemokrat, utan liberal.
Citera
2010-02-04, 18:41
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragonien

Nej, så får du tänka här, fb är egoismens högborg. Solidaritet är ett förbjudet ord. Här handlar det inte om livskvalite utan om en kärlek till mammon. Många här skäller på religösa, jag med, men till skillnad från mig har de en religionstro dvs mammon.
Citera
2010-02-04, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Text.

Alla har inte samma förutsättningar. Det handlar inte bara om ekonomiska förutsättningar utan även sociala, psykiska, fysiska och många fler. Du kan inte veta hur det var i hemmen där "de lata" växte upp, de kan ha trakasserats, inte fått tillräckligt med kärlek eller helt enkelt inte mått bra. Inte ens inom samma familj kan man räkna med att alla barn har samma förutsättningar att klara sig i livet. En person kan ha haft en dålig lärare som påverkat personens psyke negativt under skoltiden och det påverkar otroligt mycket. Problemet med ni som "egentligen" är goda och anser sig vara generösa är att ni drar alla över en kam. Det finns flera människor som mår dåligt över att de hetsas in i arbetsmarknaden. Jag tror inte att många vill leva på socialbidrag som inte blir högra än ca 3500 per månad efter nödvändiga utgifter. Det är inget liv. Jag tycker hellre man ska låta människor komma in i arbetsmarknaden när de är redo. För en humanare värld. För en bättre värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in