2010-02-02, 01:51
Medlem
Gerkans avatar
Tjena! Det är så att min flickvän fyller år nu på torsdag (4 feb). Jag vill bjuda henne på restaurang där dom säljer en vanlig köttbit med potatis och t.ex. bearnesås till då hon älskar det. Skulle någon kunna tipsa mig om en restaurang som säljer sånn mat som ligger antingen på Södermalm, Hötorget eller odenplan som ej är på tok för dyr?

Mvh / Gerkan!
Citera
2010-02-02, 02:04
Medlem
Barbeque Steakhouse & Bar
City - Hötorget
Kungsgatan 54
111 35 Stockholm

Uppfyller dina krav iaf.
Citera
2010-02-02, 02:23
Medlem
Gerkans avatar
Ojsan! :O Snabbt och ett väldigt bra svar! Exakt det jag tänkte mig! Man tackar så vänligt!
Citera
2010-02-02, 11:33
Medlem
meepers avatar
Grill?
Citera
2010-02-06, 11:22
Medlem
cobrs avatar
B.A.R även de har mycket bra grillat!
Grill har sjystare miljö dock.
Citera
2011-02-27, 22:11
Medlem
Fekkmes avatar
Lånar tråden lite då jag sitter i en liknande situation.

Min flickvän och jag har tänkt äta ute nästa helg och jag behöver tips på något ställe med en schysst miljö och god mat. Priset känner jag åtminstone borde ligga under tusingen för mat och vin för två (kanske kan överskridas om det blir läge för mer vin än en middag egentligen kräver). Har inga specifika krav på att miljön ska vara romantisk eller fancy, bara det är schysst kan det få se ut hur som helst.

tl;dr bra mat, bra resurang i stockholm?
Citera
2011-02-28, 00:05
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekkme

Min flickvän och jag har tänkt äta ute nästa helg och jag behöver tips på något ställe med en schysst miljö och god mat. Priset känner jag åtminstone borde ligga under tusingen för mat och vin för två (kanske kan överskridas om det blir läge för mer vin än en middag egentligen kräver). Har inga specifika krav på att miljön ska vara romantisk eller fancy, bara det är schysst kan det få se ut hur som helst.

http://www.buchetto.se/
Rekommendera starkt, liten restaurang som levererar bra mat. Ring och boka bord, säg att du vill sitta längst in vid fönstret.
Citera
2011-02-28, 21:43
Medlem
flumtracks avatar
Bjud henne på en kebapizza, sen lite kuk till efterrätt
Citera
2011-03-03, 10:56
Medlem
Shrink in spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekkme

Tabbouli på Norra Agnegatan.
http://gastrogate.com/restaurang/tabbouli

Trevlig atmosfär, bra personal, bra viner. Kör på Mezemenyn så får ni "lite av allt" (man får påfyllning om man vill).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in