• 2
  • 3
2010-07-28, 01:54
Medlem
nphs avatar
När man nu är inne på godsspåret är det kanske någon här som har koll på var man kan få tag i en vettig skiss/bild på ett godståg helst ritat i bara linjer. Mer liknande en ritning.. Vore tacksamt.

Nph
Citera
2010-07-28, 18:34
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nph
När man nu är inne på godsspåret är det kanske någon här som har koll på var man kan få tag i en vettig skiss/bild på ett godståg helst ritat i bara linjer. Mer liknande en ritning.. Vore tacksamt.

Nph

Skissa en själv och kopiera upp, om någon nu inte råkar ha en färdig. Har själv funderat på att skissa upp en flera gånger men det har som aldrig blivit av. .
Citera
2010-07-28, 21:49
Medlem
nphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Skissa en själv och kopiera upp, om någon nu inte råkar ha en färdig. Har själv funderat på att skissa upp en flera gånger men det har som aldrig blivit av. .

Skulle ju vara möjligt, men vill ha en väldigt exakt ritning då det ska vara till ett ändamål som kommer vara livet ut..
Citera
2010-07-28, 22:12
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Skulle ju vara möjligt, men vill ha en väldigt exakt ritning då det ska vara till ett ändamål som kommer vara livet ut..

Vilken modell är du ute efter? Är det ungefär såhär du menar fast det ska vara ett gods istället? http://www.keeline.com/MT/Mine_Train-Blueprint.png
Citera
2010-07-31, 13:02
Medlem
nphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Vilken modell är du ute efter? Är det ungefär såhär du menar fast det ska vara ett gods istället? http://www.keeline.com/MT/Mine_Train-Blueprint.png

Ja exakt. Är ute efter en betydligt nyare modell än den som du länkat. 10 balkars plåtmodell. Green Cargo m.m
Citera
2010-07-31, 18:40
Medlem
Dinitrols avatar
Kan bli svårt att hitta. Jag har själv aldrig sett godsskisser.
Citera
2015-02-17, 16:19
Medlem
Dåligt drag här tycker jag!

någon som vet i vilken del av landet där det målas mest gods? är det norrland?

är det någon som vet om det finns nån godsyard MELLAN varberg och Göteborg? behöver bara ett svar på den frågan och inte plats osv. så snälla stek inte.

fridens!
Citera
2015-02-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ja exakt. Är ute efter en betydligt nyare modell än den som du länkat. 10 balkars plåtmodell. Green Cargo m.m

Är det en specifik modell du är ute efter? finns många olika sorters godsvagnar i trafik.. Leta reda på dess littera och sen kan du mer specificerat hitta den modellen du vill ha en ritning på.

Om du inte vet vad littera är.. http://sv.wikipedia.org/wiki/Littera

Lite sent svar av mig, men kan ju finnas någon annan som vill ha denna info hoppas jag.
Citera
2015-02-18, 15:58
Medlem
UrbanJungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Dåligt drag här tycker jag!

någon som vet i vilken del av landet där det målas mest gods? är det norrland?

är det någon som vet om det finns nån godsyard MELLAN varberg och Göteborg? behöver bara ett svar på den frågan och inte plats osv. så snälla stek inte.

fridens!

Rent spontant känns det som norrland spottar ut allra flest målade godståg i Sverige.
Förr var nog Göteborg med också att konkurrera om första platsen.

Rullar dom gamla timberrail-vagnarna fortfarande runt i Sverige? Eller nordwaggon-vagnarna med tält istället för plåt?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in