Godsyards utformas inte av städernas storlek utan snarare om handeln i staden. En mindre stad som producerar mycket och har en stark handel kan mycket väl ha en större godsyard än en större stad.
Vet att det finns en godsyard i en stad med ca 10.000invånare, som är större än de flesta städers med cirkus 100.000invånare.
Blev lite missförstånd där. Jag är medveten om det. Jag menade alltså att en liten yard i en liten stad kan vara lika knas som en stor yard i en stor stad. Jag menade att samspelningen av dessa faktorer kan eventuellt vara en stor del av hur lugnt det är att måla. Stor yard - liten stad (i förhållande).
Favorit vagnarna måste dildosarna! (vagnar med gummi presenning) Gillar att dom är lägre till hödjen så man behöver inte gå runt och leta efter något eller någon man kan stå på.
Jag bor också i en liten stad där vi har ett godståg som rullar in och ut lite dådå.. Dessa godsvagnar fraktas det tydligen träd med vilket resulterar att stället godset står på över natten är omgivet med nysågade trädstockar, sågspån och den allmäna lukten av träd... Ganska mysigt. Däremot är det ganska svårt att måla då securitas och annat folk rör sig omkring där ganska ofta... Men lägger man ett tidsschema klarar man av det...
Är det lättare att måla gods i större städer tror ni? Jag har inte så mycket erfarenhet om andra godsyards mer än min lokala men de flesta har väl hört talats om att folk kan stå dagtid och måla timtal i frid i lite större städer. Något annat jag också har hört är att norrlands godsscen ska vara de ultimata.
I stockholm är det ungefär lika svårt att köra gods som tåg, om man hittar något godsuppställ eller något ensamt gods som står någonstans.
Av det gods som passerar min ort måste jag säga att Onek och Papaw är kungarna!
Massvis med målningar och personligen gillar jag framförallt papaw's stil.
Godstråden, detta gillar vi starkt!
Stå i yarden med ett schysst tältgods en varm sommarkväll kan övervinna det mesta.
Tur att man har en av dom trevligaste yardsen
Kul tråd, men ifall ni gillar stå och ta det chill på era spotts så tänk på vad ni skriver här.
Vem, vart, när och hur är i alla fall inte så passande.
Något annat jag också har hört är att norrlands godsscen ska vara de ultimata.
Det känns som att det kan stämma, om inte annat så skiter ju de flesta som målar i Sverige totalt i gods. Det gör man överlag inte i Norrland. Därav skillnaden kanske. Umeå har haft en aktiv och bra godsscen under många års tid...Jag tror att det var Ribe och Skar som drog igång allt på riktigt under 90-talet, och sen dess har det fortsatt.
Av det gods som passerar min ort måste jag säga att Onek och Papaw är kungarna!
Massvis med målningar och personligen gillar jag framförallt papaw's stil.
Dom fick upp sjukt mycket under 06-07, och man ser många av dom prylarna nu också. Det var ett bra drag att köra hårt just under den tiden med tanke på saneringsfrekvensen verkar ha minskat drastiskt sen dess med tanke på att det är väldigt ont om ledig yta på godsen här numera. Ibland är det rena rama Style Wars på G i yardsen...Det är rätt sjukt egentligen, satt och kollade på lite bilder från 03 och då stod det långa längor med blankpolerade, klotterfria blåröda skönheter. Saneringen av gods kanske inte är något som prioriteras i kristider men det är dags för storstädning nu.
Godstråden, detta gillar vi starkt!
Stå i yarden med ett schysst tältgods en varm sommarkväll kan övervinna det mesta.
Tur att man har en av dom trevligaste yardsen
Nu så vet jag inte vilken stad du snackar om, men när det kommer till Kalmar är det nästan som att stå vid en laglig vägg, minns att mr.cie stod där i 4 timmar och tog sig sin tid och la 2 WC's och en nästan klar, dvs. nästan 3 WC's..
Bilar upp till Luleå 2-3 gånger per år. Passerar ganska många godsyards på resan genom Sverige, som ser riktigt sköna ut... Brukar stanna till i Sundsvall och ta en liten promenad bland freighsen, Om jag inte minns snett så har Umeå också en klockren yard som man ser från motorvägen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!