2010-02-01, 16:24
Medlem
Elspermelinos avatar
Någon som har någon erfarenhet av detta?
Citera
2010-02-01, 17:44
Medlem
burfogels avatar
Städerska?
Citera
2010-02-02, 08:12
Medlem
Stinkproducents avatar
Inom gym/träningsbranschen utgörs den största delen av deltids och timanställda.
Som styrketräningsinstruktör/personlig tränare kan du dessutom ha ett eget företag och bli inhyrd på gym.

Men det går säkert, om man har tur att hitta ett heltidsjobb eller iaf i närheten av det, receptionist kanske. Men lönen är inte mycket att hurra för. Ingångslön på 16-18k skulle jag titta på.

Jag har en kompis som är områdeschef på ett gym i en större gymkedja. Vad hon tjänar vet jag inte, gissningsvis runt 25k iaf, det är ett heltidsjobb.
Citera
2010-02-02, 09:16
Medlem
pernil90s avatar
Gyminstruktör, 100 papp i månaden. Läs gym vs läkare-tråden

True story.
Citera
2010-02-02, 09:55
Medlem
Stinkproducents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Gyminstruktör, 100 papp i månaden. Läs gym vs läkare-tråden

True story.

Med guldkantade kontakter, flyt och tur så kändistränare i Hollywood maybe.
Någon enstaka entreprenör som hunnit bygga upp ett etablerat namn i Stockholmsregionen kanske kan tjäna rätt bra som frilansande PT men inga 100k, aldrig i livet.
Citera
2010-02-03, 02:46
Medlem
bombaccis avatar
läste för ett par år sen att de som arbetade heltid på en gymkedja hade i genomsnitt ca 25 000 kr i månadslön. Då räknade de nog med receptionister, personlig tränare, olika chefer osv. Pratade för något år sen med en som arbetade på sATS han tyckte att det lät väldigt högt.

Friskis & svettis är nog bland det sämsta man kan jobba på inom gymbranshen om man vill kunna tjäna pengar.

själv skulle jag gärna bli personalchef på någon större gymkedja i framtiden och kanske arbeta några timmar som PT för att umgås med fotfolket
Citera
2010-11-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
läste för ett par år sen att de som arbetade heltid på en gymkedja hade i genomsnitt ca 25 000 kr i månadslön. Då räknade de nog med receptionister, personlig tränare, olika chefer osv. Pratade för något år sen med en som arbetade på sATS han tyckte att det lät väldigt högt.

Friskis & svettis är nog bland det sämsta man kan jobba på inom gymbranshen om man vill kunna tjäna pengar.

själv skulle jag gärna bli personalchef på någon större gymkedja i framtiden och kanske arbeta några timmar som PT för att umgås med fotfolket

ingångslön på Friskis&Svettis göteborg som "medlemsservice" är 15000/16900 under över 24 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in