2010-02-01, 16:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Artikel Aftonbladet onsdagen den 10 november 1965. Artikeln skriven av Bertil Litsner.

"En anläggningsarbetare, 18 år, har erkänt att han begått våldtäkten i går eftermiddag mot en 4-årig flicka i Norrtälje. Flickan ligger svårt skadad på Norrtälje lasarett. Ävenn hennes mor har måst läggas in på sjukhuset. Hon är chockskadad.

Våldtäkten ägde rum i ett buskage vid ett nytt bostadsområde utmed Roslagsvägen. Våldsmannen var sysselsatt med planeringsarbete kring de nyuppförda husen, då två flickor i 4-årsåldern kom fram till honom och började pratat med honom.

Ynglingen uppger att han fått en impuls att sexuellt tillfredställa sig. Han hade först slagit till den ena flickan lätt på kinden. Samma övergrepp hade han sedan utövat mot den andra.

Under tiden som den första flickan sprang hem och berättade att hon och kamraten fått smäll av en farbror våldtog ynglingen den andra flickan. Han var inte nykter.

Modern till den vålddtagna flickan fann sitt barn stående i buskaget. Flickan var blodig i ansiktet och var helt apatisk. I taxi fördes flickan till lasarettet och därefter slogs larm till polisen.

Kriminalkommissarie Göte Sköldebring vid Norrtäljepolisen säger:
- Ynglingen greps under natten misstänkt för dådet. På förmiddagen i dag kom hans erkännande. Han förklarar bestämt att det var en impulshandling.

Det blir länsåklagaren i Stockholms län som övertar ärrendet. Häktningsframställning kommer att göras omedelbart.

Den våldföra flickan är svårt medtagen. Dr Sven-Erik Nilsson på lasarettet i Norrtälje säger:
- Flickan har fått svåra underlivsskador. Hennes skador är av den omfattningen att hon måste vårdas på sjukhuset flera veckor framöver."

Undrar vilka ev. psykiska och fysiska men denna lilla flicka erhöll? Kanske livslånga sådana? Någon som har hört talats om detta fall förut? Man kan ju också undra över hur det gick för denne unge pedofil?
Citera
2010-02-01, 16:28
Medlem
FINTs avatar
Tror nog flickan kommer vara lite mentalt labil i framtiden. Sen när hon är gammal nog kommer hon leta upp killen och köra en kniv i ögat på honom.
Eller jag hoppas i varje fall att hon gör det.
Citera
2010-02-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FINT
Tror nog flickan kommer vara lite mentalt labil i framtiden. Sen när hon är gammal nog kommer hon leta upp killen och köra en kniv i ögat på honom.

Det hela inträffade 1965, när tror du att hon är "gammal nog" att göra det du hoppas på?
Citera
2010-02-01, 19:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Något labil?

Citat:
Ursprungligen postat av FINT

Ev. kan hon ha blivit något labil?

Jag tror aldrig att hon letade reda på GM och gjorde detta med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in