2010-02-01, 14:44
Felpost? Tveksam vart jag skulle posta..
Jag har en iPhone med "frisurf" (via telia) och vill använda telefonen som modem till datorn.
Det går utmärkt att "dela internet" via usb-kabel, men när jag försöker med bluetooth går det inte..
Såhär säger apple (http://www.apple.com/se/iphone/how-t...hone-som-modem)
"Skapa en Internetdelning:
Välj Allmänt > Nätverk > Internetdelning under Inställningar.
Dra reglaget för Internetdelning till På.
Anslut iPhone till din dator:
USB: Anslut datorn till iPhone med en dockningskontakt-till-kabel. Välj iPhone på datorn under nätverkstjänster i systeminställningen Nätverk.
På en Mac dyker ett fönster upp med meddelandet ”Ett nytt nätverksgränssnitt har upptäckts” första gången du ansluter. Klicka på Nätverksinställningar, konfigurera nätverksinställningarna för iPhone och klicka sedan på Utför. På en PC använder du kontrollpanelen Nätverk till att välja och konfigurera iPhone-anslutningen.
Bluetooth: På iPhone öppnar du Inställningar > Allmänt > Bluetooth och aktiverar Bluetooth. Läs sedan dokumentationen som följde med datorns systemprogramvara för att parkoppla och ansluta iPhone till datorn.
När du är ansluten visas ett blått streck högst upp på skärmen. Internetdelning förblir aktivt när du ansluter via USB, även om du inte aktivt använder Internetanslutningen.
Övervaka användningen i det mobila datanätverket:
Öppna Inställningar och välj Allmänt > Användning."
Jag följer instruktionerna ovan men...
Både i iPhone och OS X står det: "Kan ej ansluta till iPhone (resp Mac)"
Är det någon begränsning i iPhones bluetooth..?
Om fallet är så, varför finns det ens möjligheten att göra denna inställning..?
Jag har en iPhone med "frisurf" (via telia) och vill använda telefonen som modem till datorn.
Det går utmärkt att "dela internet" via usb-kabel, men när jag försöker med bluetooth går det inte..
Såhär säger apple (http://www.apple.com/se/iphone/how-t...hone-som-modem)
"Skapa en Internetdelning:
Välj Allmänt > Nätverk > Internetdelning under Inställningar.
Dra reglaget för Internetdelning till På.
Anslut iPhone till din dator:
USB: Anslut datorn till iPhone med en dockningskontakt-till-kabel. Välj iPhone på datorn under nätverkstjänster i systeminställningen Nätverk.
På en Mac dyker ett fönster upp med meddelandet ”Ett nytt nätverksgränssnitt har upptäckts” första gången du ansluter. Klicka på Nätverksinställningar, konfigurera nätverksinställningarna för iPhone och klicka sedan på Utför. På en PC använder du kontrollpanelen Nätverk till att välja och konfigurera iPhone-anslutningen.
Bluetooth: På iPhone öppnar du Inställningar > Allmänt > Bluetooth och aktiverar Bluetooth. Läs sedan dokumentationen som följde med datorns systemprogramvara för att parkoppla och ansluta iPhone till datorn.
När du är ansluten visas ett blått streck högst upp på skärmen. Internetdelning förblir aktivt när du ansluter via USB, även om du inte aktivt använder Internetanslutningen.
Övervaka användningen i det mobila datanätverket:
Öppna Inställningar och välj Allmänt > Användning."
Jag följer instruktionerna ovan men...
Både i iPhone och OS X står det: "Kan ej ansluta till iPhone (resp Mac)"
Är det någon begränsning i iPhones bluetooth..?
Om fallet är så, varför finns det ens möjligheten att göra denna inställning..?