Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-01, 12:36
Medlem
redbean87s avatar
Jag har aldrig haft problem med amfetamin som en dålig drog, faktist min favorit!
Att skjuta amfetamin dvs sedan ca 3 ½ mån tebax, finare än smör!

Dock två senaste gångerna har det hänt något lustigt
Fick hjärtklappning och smuts i blodådrorna när jag sköt någon gång.
Kändes som mitt hjärta skulle slås ur och stanna var 30:e sekund, så ringde 112 och hämtades av ambulans.

Mitt hjärta slog så snabbt halva vägen till Norrköping i ambulansen så jag såg stjärnor och det började mörkna för ögonen, hör ambulans personen som tog hand om mig ropa på mig och skaka på mig.
Vaknade till liv igen, trodde jag skulle dö där i ambulansen.

När vi väl var framme så gjordes alla standard tester och tog 7 blodprov.
Skickades efter ett par timmar från akuten till drog rehab
Var på drog rehab och sa att jag inte vanligtvis tar amfetamin så kunde åka hem.
Busskortspengarna räckte precis på kortet.

Väl hemma kastade jag i mig en 400mg bomb pga att jag mådde skit.
2 timmar senare hände samma sak IGEN och var tvungen att ringa 112 ännu en gång och bli skjutsad av samma ambulans med samma personer.
Dom var lite sura på mig XD

När vi väl var framme var det samma procedur igen, när jag kom fram till drog rehab snackade dom med mig i 2 timmar tills klockan var 12 på natten.

Sedan kastade dom ut mig, fick välja mellan härbärge för narkomaner eller att gå hem direkt, så skulle jag valt härbärget skulle jag få gå hem iallafall dagen efter.
Var självklart bara att inse vilken värdelös människa man är och börja knalla hemmåt.
Var hungrig, hade avtändning och var törstig efter bara 40 minuters promenad, tårna och fötterna var otroligt kalla och gjorde ont.
Stannade till utanför Harrys i Norrköping och tog av mig skorna för att lägga i lite tidningspapper på sidorna.

Stannade till ett par gånger innan Harrys för att äta snö och istappar.
En del mataffärer brukar kasta utgången läsk i vanlig grön retur lådor, så innan jag kom till OKQ8 i Hageby kollade jag 8 affärers sopor.
Snåla mataffärerna är mot hemlösa egentligen, men det är klart, hemlösa människor ska självklart inte få äta.

När jag iaf var vid en pizzeria vid OKQ8 hade jag tur och hittade en läsk!!
Men visst fan, det var många minusgradet.. slickade på läsken i 10 minuter tills jag insåg att min tunga knappt hade känsel kvar precis som mina händer.

Började närma mig E22:an nu, så bara börja lifta, gick ca 5 km och stannade på en plats pga att det gjorde så otroligt ont att gå.
En snut åker emot mig och stannar på E22 och predikar om att det är olagligt att lifta
Så jag sa: Okej, men grip mig och ta mig till stationen så jag kan göra samma sak varje dag ni släpper ut mig igen för att komma hem då.
Samtidigt som snuten redan stannat kommer det två ölandsbor som vänligen stannar även FRAMFÖR polisbilen och säger "hoppa in bara"
Det var underbart att höra, och fick skjuts fram till Valdemarsviks Kommun och mer därefter.
Visst, jag skulle slippa gå ca 4 mil i minusgrader, men hade fortfarande ca 5 km kvar att gå
Eller inte riktigt gå, snarare halta, och jag haltade redan efter Harrys i Norrköping.

Tog ca 1 ½ timme att gå hem. Visste att jag inte hade nycklar pga att jag ej kunde hitta dom innan ambulans personalen bad mig följa med ca 8 timmar earlier.

Försökte få kontakt med två utav mina vakna grannar (två kärringar)
Men dom tog på /ignore och fortsatte onanera utan gubbar som inte vill ha deras 2 meter hängpattar och 30 kg sidofläsk.

Hoppade in på min balkong och sov ca 30-40 minuter, vaknade utav ingen känsel i fingertopparna eller tårna.

Nu var det dags att få värme, utmattad, skakig och frusen slet jag desperat i ytterporten för att förhoppningsvis kunna förstöra låset.
Tog ca 30 ryck innan porten äntligen gick upp, jag har inte varit så lycklig på läääänge kan jag lova.

Valde att inte låsa min dörr när ambulansen hämtade mig x antal timmar tidigare pga att jag ej hittade nycklarna som sagt.

Så var bara kliva i värmen och ta av sig dom fuktiga kläderna, drack ungefär 1 liter vatten utan att blinka mellan klunkarna.
Snackade ca 15-20 min på FB sedan gick jag och lade mig med 3 täcken, frös lika mycket med 3 täcken som utan täcke överhuvudtaget.

Men var så utmattad o trött allteftersom jag varit vaken i ca 4 dygn så somnade på bara 5 minuter.
Hade bett min roomie ta hand om visningen på min lägenhet idag (måndag) men blev inte så, jag är ej chockad pga att min roomie är latare än en 40 kilos katt med ADD.
Jaja, bara att halta upp som en karl och sköta skiten själv, hade bara sovit 4 timmar så detta var jävligt irreterande.

Men jag väckte min roomie och sa åt honom att han begått ett misstag igen som vanligt.
Det var det enda jag ville meddela honom, nu kunde han få sova vidare om han ville, kunde inte bry mig mindre.
Nu sitter jag här med cigg o kaffe och njuter av att bara leva dock och ska ha ett långt uppehåll av droger.
Senast redigerad av redbean87 2010-02-01 kl. 12:40.
2010-02-01, 12:44
Medlem
cannaBes avatar
Vet inte vad som ska diskuteras men sådär kan du inte hålla på Hur gammal är du förresten?
2010-02-01, 13:01
Medlem
redbean87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Vet inte vad som ska diskuteras men sådär kan du inte hålla på Hur gammal är du förresten?

Fick många requests av att berätta denna historia

Och jag vet, därför jag ska ha ett långt uppehåll nu från droger

Fan, har en ca 0.5'a liggandes, skulle vara fint med ett litet stick! ;__;

EDIT: Tror hjärtklappningen beror på flera saker:
Hunger, törst, ångest, generell utmattning
Senast redigerad av redbean87 2010-02-01 kl. 13:04.
2010-02-01, 17:22
Medlem
euphorias avatar
Ett fruset helvete det där. Bra skrivet!
2010-02-01, 18:13
Medlem
Bullsquids avatar
Det har hänt mej en gång att jag fått gå hem från akuten utan skor och i bara t-shirt efter min psykos på 4-ho-met, alltså barfota i slutet av oktober.
Satte såna där blå plastgrejer på fötterna och som tur var kunde jag låna en kompis busskort, åka till polistation och hämta mina nycklar sen åka hem.
Tur som fan att det inte va sån kyla och snö som nu...hade ju inga saker med mej heller så jag kunde inte ringa nån.

I ett sånt läge ska man ju be om att få låna tele och be någon komma och hämta en

Nu verkade ditt sjukhus ligga i en annan stad? jobbigt värre...du skulle nog förklarat det på sjukhuset och ringt någon

Vart var dian nycklar btw? det är ju nästan nr1 man har koll på
2010-02-01, 19:15
Medlem
Mandic!s avatar
Rör aldrig mer tjacket..
2010-02-01, 22:22
Medlem
du borde posta detta i tripprapport ;D
2010-02-01, 23:04
Medlem
Grymt bra skrivet!
2010-02-01, 23:08
Medlem
Pinkskins avatar
Bortsett då från att det inte är någon tripprapport...

Personligen hade jag totalvägrat GÅ hem, under dessa omständigheter. Krävt att få låna telefon i vart fall. Men det verkar vara lite så inom vården (också); ingen orkar bry sig om "knarkarna".
2010-02-02, 02:18
Medlem
redbean87s avatar
Svar på frågorna om att jag borde ringa någon;

Släkten var bara glömma att ringa, jag menar, vad skulle jag säga till släkten att jag gjorde i stan?

Hade ej numret i huvudet till resten av folket (vännerna)
2010-02-02, 09:13
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbean87
Svar på frågorna om att jag borde ringa någon;

Släkten var bara glömma att ringa, jag menar, vad skulle jag säga till släkten att jag gjorde i stan?

Hade ej numret i huvudet till resten av folket (vännerna)
Men sjukvården borde väl kunna bidra med skjuts om du inte kan ta dig hem på annat sätt? Sjukhuset betalar ju annars för taxi och grejer.
2010-02-02, 09:21
Medlem
Ecstanols avatar
Det är väl klart att sjukvården inte skall stå för skjuts hem eller?
Skall man få en heldag på spa också på skattebetalarnas bekostnad?
Jag har själv knallat hem i blåa plastpåsar på fötterna mitt i vintern och inte fan skall man gnälla för det. Var ju knappast någon annans fel att jag hamnade på akuten efter för mycket skit i kroppen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in