Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-05, 15:04
  #637
Medlem
pongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Eftersom försäkringskassans fuskjägare har mer än de klarar av, kan ju FB bidra med lite oavlönat gratisarbete.

Hon ställde upp på bild flera ggr i Ab i articklar som handla om hennes själv. Det räcker! På en bild tryckte de in barnen också, antagligen för att väcka sympatier. Vidrigt.

Nej, bort med cansersvulsten som äter av samhällskroppen.


Jag hoppas att någon har anmält detta som misstänkt bidragsfusk, om inte kan jag göra det. Men då skulle jag behöva hjälp med en anmälan. MEn jag förmodar att det redan är gjort
Citera
2010-02-05, 15:51
  #638
Medlem
Bigeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Om hon själv gör anspråk på kändisskapet precis som paradise hotel-deltagarna så OK då köper jag det. Men gör hon det då? Är inte tillräckligt insatt för att bedöma det. Stalkingen och det oproportionerliga uthängandet här på fb är likväl osmakligt.

Känns som något som hör hemma i politik inrikes och som bör diskuteras principiellt snarare än 54 sidor av personlig stalking av det slag som möjligen försäkringskassans fuskjagare borde ägna sig åt i den händelse att den utförsäkrade ånyo försöker sjukskriva sig.

Många människor tror tyvärr inte att personer som Alexandra existerar därför tycker jag det är bra att debatten förs vidare. Allt material som presenterats har hon själv frivilligt lagt ut helt öppet på nätet och hela syftet med att ställa upp i två artiklar på Aftonbladet var just att skapa debatt kring hennes situation vilket hon själv tagit initiativ till.

Överdrivet politiserade inlägg (även mina egna) verkar modereras bort på ett rimligt sätt. Kanske borde en parallelltråd om generellt sjukförsäkringsfusk startas.
Citera
2010-02-05, 16:06
  #639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentPsyX1
Knata in på FK och läs deras egna regler. Kanske är bra att gå till botten istället för att lyssna på media vilket ofta har en väldigt begränsad uppfattning.

Jag ringde just FKs kundtjänst på 0771-524524 och pratade med en Barbro som var handläggare.

Och precis som jag trodde går det alldeles utmärkt att göra en anmälan till FK anonymt. Man skall dock strunta i att knappa in sitt personnr när man sitter i telefonkön.

Anmälan skall dock göras mellan 8-16 vardagar.

Lycka till nu alla anmälare.

Jag anmälde inte, då jag kom fram på telefonen 16.03. Dvs tre minuter försent.

Men det är bara köra på måndag!!

Ha en trevlig helg!
Citera
2010-02-05, 16:09
  #640
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Kom någon på vad det var för information som tagit bort från bloggar m.m. och som till och med vännerna tyckte var korkat att skriva rakt ut?



Hoppas vi kan ta tillbaka den här tråden från trollen, som jag förstår vill göra allt för att få tråden låst.

Någon som kört en UC och kollat hur lånebiten ser ut?
Citera
2010-02-05, 16:14
  #641
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Nä, nu är du helt ute och cyklar. Självklart kan man anmäla bidragsfusk anonymt. Det där säger du bara för att skrämma folk till tystnad. I denna publikation publicerad av Försäkringskassan står det att 36% av alla anmälningar om bidragsfusk under andra kvartalet 2009 är anonyma.

http://www.forsakringskassan.se/irj/...tt_Q2_2009.pdf

Så det är bara för folk att anonymt anmäla Alexandra och alla andra man misstänker fuskar med bidrag.

Självklart kan man anmäla anonymt.

Går bra att skicka mail till

email]gunnar.axen@riksdagen.se[/email]

kundcenter@forsakringskassan.se

polismyndigheten.vastmanland@polisen.se
Citera
2010-02-05, 16:15
  #642
Medlem
pongos avatar
JA, nu har jag ivartfall gjort en anmälan om misstänkt bidragsfusk.


från FK.se
Citat:
Vi läser alla synpunkter och tips och kommer att använda dem i vårt förbättringsarbete. Om du väljer att lämna namn och kontaktuppgifter har vi möjlighet att kontakta dig, men vi kan inte lova att vi gör det.

Du kan vara anonym, men du kan också välja att lämna namn och kontaktuppgifter. De personuppgifter du lämnar behandlar vi enligt personuppgiftslagen, PUL. Uppgifterna kommer endast att användas i vårt förbättringsarbete.

Citera
2010-02-05, 16:17
  #643
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pongo
JA, nu har jag ivartfall gjort en anmälan om misstänkt bidragsfusk.
Kanske skulle tipsa Aftonbladet också? Tvivlar dock på att dom slår upp nyheten att deras sjukling har blivit anmäld för bidragsfusk.
Citera
2010-02-05, 16:39
  #644
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Om hon själv gör anspråk på kändisskapet precis som paradise hotel-deltagarna så OK då köper jag det. Men gör hon det då? Är inte tillräckligt insatt för att bedöma det. Stalkingen och det oproportionerliga uthängandet här på fb är likväl osmakligt.

Känns som något som hör hemma i politik inrikes och som bör diskuteras principiellt snarare än 54 sidor av personlig stalking av det slag som möjligen försäkringskassans fuskjagare borde ägna sig åt i den händelse att den utförsäkrade ånyo försöker sjukskriva sig.

Jag tror de flesta ogillar att just hon läggs fram, som representant för de sjuka i Aftonbladet.
Och vi tycker inte det är, så synd om denna tjej, som Aftonbladet vill ha det till.
Citera
2010-02-05, 17:01
  #645
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Kanske skulle tipsa Aftonbladet också? Tvivlar dock på att dom slår upp nyheten att deras sjukling har blivit anmäld för bidragsfusk.
100 % säkert att Aftonpravdan redan har en reporter som följer denna tråd.
Citera
2010-02-05, 17:01
  #646
Medlem
Sanna701s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Vi måste ju ha med moderaternas svar också.

M: ”Sjuka” Alexandra vill inte försörja sig själv

Undrar vad hon lider av för sjukdom.

Den svenska latmasken kryper i henne - och det gör ont!
Citera
2010-02-05, 17:08
  #647
Medlem
Redbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Nä, nu är du helt ute och cyklar. Självklart kan man anmäla bidragsfusk anonymt. Det där säger du bara för att skrämma folk till tystnad. I denna publikation publicerad av Försäkringskassan står det att 36% av alla anmälningar om bidragsfusk under andra kvartalet 2009 är anonyma.

http://www.forsakringskassan.se/irj/...tt_Q2_2009.pdf

Så det är bara för folk att anonymt anmäla Alexandra och alla andra man misstänker fuskar med bidrag.

Will do! Hoppas ni andra också gör samma sak.

Sen tänkte jag också spamma alla tänkbara dagstidningar om anmälningen och allt som finns samlat här. Hoppas också att ni andra hjälper till med även detta!
Citera
2010-02-05, 17:13
  #648
Medlem
Real Istes avatar
Kandiderar den här tråden till att bli placerad i avdelningen "Humor"?

Med Agent PsyX1 som vän behöver inte Alexandra några ovänner.
Med Alexandra som vän behöver inte Resurs några ovänner.
Med Resurs som ovän behöver moderaten Axén inga vänner.

Och att sedan Försäkringskassan ska utreda är ytterligare humor. En organisation som har gjort sig känd genom att INTE bestå av 'raketingenjörer'. (Ref. Svt Uppdrag Granskning, programmet om Marie-Louise, 2010-01-13).


Frågan kvarstår. Är Alexandra riktigt sjuk eller skenbart sjuk?


Citat:
Ursprungligen postat av MoLok
...En intressant fråga kan man ställa sig:

Vilken version är närmast sanningen - Aftonbladets eller Flashbacks beskrivning av Alexandra?
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Resurs i sig verkar lite smått konstigt. Varför håller de Alexandra om ryggen på ett sådant sätt?

Jag tror människor kommer uppfatta dom som smått oseriösa, även om inte alla där är det.
__________________
Senast redigerad av Real Iste 2010-02-05 kl. 17:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback