Fast i mitt fall, så är alla VG:n ackumulerade till första och andra året, och kan på den vägen maskera att jag någonsin gett mig in på det tredje året i min gamla skola. Att jag började på nytt lärosäte, motiveras med att jag behövde flytta till ny stad pga diverse anledningar direkt efter andra året.
Eller så bygger jag upp en examen baserat på lösa fristående kurser. Men det blir väldigt krångligt iom att lärosäten kör block av kurser tillsammans, och har jag G i ett block, måste jag köra om hela blocket, för det går inte att handplocka. Nåja, man får kanske ta denna diskussion med eventuell studievägledare på skolan i sådana fall. Blir ett jäkla pussel hursomhelst
Jo, jag har förstått att hälften hälften ska motsvara 3 efter lite mera efterforskningar. Men ett extremt högt GMAT kan väga upp. SÄg att man får 740poäng.
Hörde av mig till HHS, och de sa att snittet för deras MSX för economics inriktningen var ca 660. Hon betonade att ett högt GMAT väger mycket tungt.
Fast så kanske hon bara sa för att jag inte ska känna att det inte finns något hopp. Nåja ,därför jag skapade denna tråd.