2010-01-31, 03:44
Medlem
Citronpajs avatar
Hej!

Jag hoppas att någon sitter på kunskaper om Acrobat pro här. Jag köpte nyligen programmet för att kunna göra om websidor till pdf-filer på ett enkelt sätt. Dock gick saker och ting inte lika enkelt som i mina förhoppningar. PDF-filerna blir inte läsbara av acrobat reader.

Jag skriver ner min process för att skapa filerna här så kanske någon kan se var felet ligger.

1. Jag startar Acrobat pro 9.0

2. Jag väljer File > Create PDF > From Web Page.

3. Jag fyller adressen till websidan jag vill konventera i fönstret som dyker up och trycker create.

4. Websidan är nu konverterad och jag kan läsa den i Acrobat.

5. För att ta bort onödiga banners och menyer vid kanterna av dokumentet jag nyss skapat så väljer jag Advanced > Print Production > Crop Pages

6. I Crop pages-fönstret ändrar jag marginalerna så det skär bort sådant jag inte vill ha med och sen trycker jag på ok.

7. PDF-filen ser skitbra ut nu och jag väljer File > Save

8. I saverutan som kommer fram skriver jag in namnet jag vill filen ska ha och låter programmet spara i den förinställda formatet: Adobe PDF Files (.*pdf)

9. När jag nu försöker öppna filen i Acrobat reader på min andra dator eller i pocketpc;en så får jag bara ett felmeddelande om att filen inte går att öppna.

Vad har jag missat att göra?
Citera
2010-02-01, 07:54
Medlem
Citronpajs avatar
Nu är det för sent att edita men en tanke dök upp: Behvövs PDF-Filenkanske komplieras med någon funktion i Acrobat för att fungera, som man gör när man skriver ett datorporgram?
Citera
2010-02-02, 08:42
Medlem
Citronpajs avatar
Nya upptäckter. När jag använder en ny version av acrobatreader på min laptop och öppnar filen så går det bra. På min pocketpc går det också att öppna filen med Acrobat för PPC från adobes websida. Dock får jag ett felmeddelande om att det är fel form när jag öppnar filen.

Vad är detta form? och hur ändrar jag det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in