• 1
  • 2
2010-01-30, 22:35
Medlem
En ogenerat uppmärksamhetsfnaskande rubrik, det ska erkännas men dokumentären jag vill att ni ska se och diskutera är så pass förtjänt av uppmärksamhet att en sådan rubrik är berättigad.

Idag är alltså internationella förintelsedagen då folk över hela världen uppmanas att minnas de elva miljoner som enligt förintelsesagan blev just förintade, eller ja främst ska vi väl minnas de sex miljoner av dessa som sägs ha varit judar. Så vilken dag kan vara bättre lämpad att faktiskt granska denna heliga saga? Dokumentären är gjord av David Cole som själv är jude. Så ni behöver inte tro att hans ifrågasättande har att göra med hat mot Guds utvalda folk. Och även om videon inte gör er själva skeptiska till den officiella versionen av vad som hände kanske den åtminstone kan få er att förstå vad förintelserevisionister faktiskt förnekar och kanske inser ni till och med att dessa människor ifrågasätter just för att det finns grunder till det, att de inte gör det för att de är galna, krigshetsare, barnamördare, djävulsdyrkare, mentalpatienter eller vad ni nu skulle vilja tro om dem.

Dokumentären finns i sin helhet på youtube och här får ni en länk till del ett av sju:

http://www.youtube.com/watch?v=iXKHw0EZrqM

Kritik mot mig för att jag skulle vara galen, krigshetsare, barnamördare, djävulsdyrkare, mentalpatient och uppmärksamhetsfnask vore trevligt om vi kunde slippa. Vill ni framföra kritik får den gärna vara riktad mot filmen, det skulle uppskattas. För övrigt vet jag att han har en irriterande röst men jag hoppas detta inte ska störa er allt för mycket.
Senast redigerad av Ficktjuven 2010-01-30 kl. 22:38.
Citera
2010-01-30, 22:46
Medlem
Jontalinens avatar
Trevligt initiativ! skall definitivt ses!
Citera
2010-01-30, 22:47
Medlem
Vi kan starta att sifferspel om du vill, men det känns rätt poänglöst.
Anledningen att minnas denna dagen är att påminna oss om mobbing, förföljelse och rasism, och vad det kan leda till.
Att aldrig upprepa denna fruktansvärda katastrof som vart Hitlers statskupp och sedermera dikatur och världskrig. Vi får ALDRIG glömma nazismen och dess mördarband som svälte ut hela Europa och ödelade stora delar av detsamma.
Citera
2010-01-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Vi kan starta att sifferspel om du vill, men det känns rätt poänglöst.
Anledningen att minnas denna dagen är att påminna oss om mobbing, förföljelse och rasism, och vad det kan leda till.
Att aldrig upprepa denna fruktansvärda katastrof som vart Hitlers statskupp och sedermera dikatur och världskrig. Vi får ALDRIG glömma nazismen och dess mördarband som svälte ut hela Europa och ödelade stora delar av detsamma.

Nu kallade du förvisso inte mig för vare sig barnamördare, mentalpatient eller något annat men det känns ändå som att du kritiserar mig och inte dokumentären vilket var precis vad jag inte ville veta av. För övrigt är det inte på något sätt fel att kräva en viss exakthet i återberättandet av en historisk händelse som än idag påverkar hela världen, att du tycks hävda det säger en del om den heliga status förintelsen har.

Hoppas du uppskattar filmen, Jontalinen.
Citera
2010-01-30, 22:53
Medlem
Enfattigens avatar
Ha, låter som Mort Goldman från Family Guy läser, med en seriös röst.
Citera
2010-01-30, 22:57
Medlem
Haha, vilken efterbliven berättarröst.
Citera
2010-01-30, 22:58
Medlem
wernblom88s avatar
Tänker aldrig se en dokumentär som ens antyder att förintelsen inte ägt rum. Blir ledsen när man hör folk som förnekar förintelsen, det läskiga är att det blir fler och fler med åren...
Citera
2010-01-30, 23:09
Medlem
penol700s avatar
Verkar intressant, men bullshit-flaggan höjs ju ganska omgående då filmen är gjord hemma av en tonåring..
Citera
2010-01-31, 00:09
Medlem
Idioti.
Citera
2010-01-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Tänker aldrig se en dokumentär som ens antyder att förintelsen inte ägt rum. Blir ledsen när man hör folk som förnekar förintelsen, det läskiga är att det blir fler och fler med åren...

En generell regel borde väl vara att ju mer extremt ett påstående är desto fler bevis bör man kräva för det? Denna mycket rimliga regel verkar dock inte gälla när det handlar om förintelsen, på samma sätt som regeln en gång inte gällde när det handlade om Gud. Och bevis är just vad som saknas vad gäller förintelsen, det är den främsta grunden för den skepsis som finns hos vissa. Och när någons åsikt att en viss detalj av den officiella versionen ser lite underlig ut och skulle kunna ifrågasättas leder till att denne någon stämplas som galen och ibland faktiskt döms till fängelse för det, ja då har iaf jag svårt att förstå hur vissa inte kan drabbas av misstankar. Att vilja granska exaktheten i händelser från första världskriget, Vietnamkriget eller den icke förintelserelaterade delen av andra världskriget är inte kontroversiellt men när det gäller just förintelsen då får man inte ifrågasätta. Vet du förresten att förintelseförnekare i Tyskland ofta inte ens har rätt till en försvarsadvokat då även dessa kan bli åtalade om de inte omedelbart avsäger sig målet?
Senast redigerad av Ficktjuven 2010-01-31 kl. 00:37.
Citera
2010-01-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Idioti.

Jag vet, att vissa faktiskt tror på den där sagan är helt stört.
Citera
2010-01-31, 00:40
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ficktjuven
En generell regel borde väl vara att ju mer extremt ett påstående är desto fler bevis bör man kräva för det? Denna mycket rimliga regel verkar dock inte gälla när det handlar om förintelsen, på samma sätt som regeln en gång inte gällde när det handlade om Gud. Och bevis är just vad som saknas vad gäller förintelsen, det är den främsta grunden för det ifrågasättande vissa ägnar sig åt. Och när någons åsikt att en viss detalj av den officiella versionen ser lite underlig ut och skulle kunna ifrågasättas leder till att denne någon stämplas som galen och ibland faktiskt döms till fängelse för det, ja då har iaf jag svårt att förstå hur vissa inte kan drabbas av misstankar. Att vilja granska exaktheten i händelser från första världskriget, Vietnamkriget eller den icke förintelserelaterade delen av andra världskriget är inte kontroversiellt men när det gäller just förintelsen då ska skygglapparna på. Vet du förresten att förintelseförnekare i Tyskland ofta inte ens har rätt till en försvarsadvokat då även dessa kan bli åtalade om de inte omedelbart avsäger sig målet?

Det du inte förstår är att en sådan här sak går inte ens att spekulera i. Så många människor kan inte dölja något som du antyder. Du är säkert en av de som tror att 9/11 är en insideraffär, men samma sak där om det hade varit det hade det kommit ut. Du avslöjar ditt judehat när du säger extremt påstående. Herregud hur i helvete kan det vara ett extremt påstående när vi lär oss det i skolan? Vissa tomtar tror att allt är ett stort skådespel, du har ingen verklighetsförankring...
Senast redigerad av wernblom88 2010-01-31 kl. 00:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in