Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Svensk sjukvård vänder och vrider på varenda krona i dessa tider, som du kanske hört? Det ska sparas pengar. Jag vet inte vad det är du menar, men om det skulle finnas någon high-tech-produkt som skulle lösa problemet lär det knappast vara prio-1.
Nej, det förstår jag självklart också. Det var mer en vild, teoretisk tanke. Sen vet jag inte heller om de har några andra issues mot mediciner överlag, eller om deras motstånd bara gäller blodtransfusioner. Det kan nog tänkas att det ligger någon annan tanke bakom det hela än en annorlunda bibel-tolkning som gör att de kan vara intresserade av att hålla sina medlemmar utanför modern sjukvård.
Men sen kan jag också tänka mig, för att gå lite OT, att om nu det här fejkblodet finns på riktigt (eller ligger i något slags utvecklingsstadie, något jag inte har en aning om men helt osannolikt känns det ju inte) så kommer det inom, kanske inte den närmsta framtiden, men säg en 20 år kanske vara billigare och enklare att använda än donerat blod. Men det är ju enbart spekulationer från min sida