• 1
  • 2
2010-01-30, 18:41
Medlem
Har noterat nu när jag sett en ansenlig mängd UFC-avsnitt att många fighters gapar och sträcker på käkarna så inni helvete under bla vaselininsmörjningen och före dom börjar fighten helt enkelt. Har räknat ut att det här är ett tecken på att dom är taggade och har mycket energi etc i sig. Men varför? För att de inte kan röra på andra kroppsdelar under insmörjningen av cut man och måste då gapa för att "ventilera ur" tagget? Cheick Kongo är fö brutal med gapandet, tror han gapar iaf +95% av vad som är fysikaliskt möjligt att gapa för just honom.
Citera
2010-01-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Har noterat nu när jag sett en ansenlig mängd UFC-avsnitt att många fighters gapar och sträcker på käkarna så inni helvete under bla vaselininsmörjningen och före dom börjar fighten helt enkelt. Har räknat ut att det här är ett tecken på att dom är taggade och har mycket energi etc i sig. Men varför? För att de inte kan röra på andra kroppsdelar under insmörjningen av cut man och måste då gapa för att "ventilera ur" tagget? Cheick Kongo är fö brutal med gapandet, tror han gapar iaf +95% av vad som är fysikaliskt möjligt att gapa för just honom.

värma upp käkarna?
Citera
2010-01-30, 18:56
Medlem
sampalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursullaaa
värma upp käkarna?

Tror det kan ha att göra med att dom vill värma upp käkarna, och även huden runt kinderna och under ögonen för att slippa tidiga cuts
Citera
2010-01-30, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursullaaa
värma upp käkarna?

Ahaa. Så bra käkar är det som menas med "good chin" som de säger, att dom är hårdare liksom? Hajar inte helt. Trodde det bara var ett uttryck för att va tuff, som en metafor
Citera
2010-01-30, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Tror det kan ha att göra med att dom vill värma upp käkarna, och även huden runt kinderna och under ögonen för att slippa tidiga cuts

jaaaaaaaaaaa
Citera
2010-01-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitchell
Ahaa. Så bra käkar är det som menas med "good chin" som de säger, att dom är hårdare liksom? Hajar inte helt. Trodde det bara var ett uttryck för att va tuff, som en metafor

chin betyder haka inte käke. bra chin= blir inte knockad lätt.

hakan är en weakpoint som tinningen, man kan bli knockad lätt där, vissa lättare än andra. glashaka brukar man säga om de som blir knockade skitlätt.
Citera
2010-01-30, 19:50
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
chin betyder haka inte käke. bra chin= blir inte knockad lätt.

hakan är en weakpoint som tinningen, man kan bli knockad lätt där, vissa lättare än andra. glashaka brukar man säga om de som blir knockade skitlätt.

Jag invänder inte i något av det andra, men glaskäke är väl betydligt vanligare än att säga glashaka. Glashaka har jag nog aldrig hört någon säga.
Citera
2010-01-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Jag invänder inte i något av det andra, men glaskäke är väl betydligt vanligare än att säga glashaka. Glashaka har jag nog aldrig hört någon säga.

Inte för att jag tänkt på det eftersom man oftast pratar engelska och använder ordet chin. Men rent spontant måste jag nog säga att jag tycker haka låter vettigare och känns mer som ordet jag skulle använda.
Citera
2010-01-30, 22:37
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
glashaka brukar man säga om de som blir knockade skitlätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Inte för att jag tänkt på det eftersom man oftast pratar engelska och använder ordet chin. Men rent spontant måste jag nog säga att jag tycker haka låter vettigare och känns mer som ordet jag skulle använda.

Nej!

Bra haka alt good chin
Glaskäke alt glasjaw

Basta!!
Citera
2010-01-30, 23:45
Medlem
jag vet inte vad jag tänkte, glashaka låter ju helt sjukt att säga, självklart menade jag glasjaw.
Citera
2010-01-31, 00:03
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Nej!

Bra haka alt good chin
Glaskäke alt glasjaw

Basta!!

Jag har då aldrig hört någon säga glasjaw, inte något annat med jaw heller för den delen när man snackar om bra/dålig haka.
Citera
2010-01-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Jag har då aldrig hört någon säga glasjaw, inte något annat med jaw heller för den delen när man snackar om bra/dålig haka.

Nej man snackar om käkar hela käken är "knock-känslig".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in