• 1
  • 2
2010-01-30, 18:27
Medlem
Hej,

några som vet hur det är att bo i Älvsjö? Jag vet att det är bra kommunikationer till stan men inte så mycket mer. Varit där några gånger dagtid och då verkar det trivsamt.
Citera
2010-01-30, 18:33
Medlem
drummel89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktieproffset
Hej,

några som vet hur det är att bo i Älvsjö? Jag vet att det är bra kommunikationer till stan men inte så mycket mer. Varit där några gånger dagtid och då verkar det trivsamt.

Ganska fint om du bor på rätt ställe. Finns jävligt mycket blattar på vissa ställen också.
Citera
2010-01-30, 19:09
Medlem
Det beror på var i Älvsjö? finns fina delar å mindre fina. tänkte du bo vid centrum? hyrslägenhet.. eller i villa? ska du bo i centrum lr runt där så får du stå ut med horder av ziggisar.

Viilla området är helt okej om du vill ha barnfamiljer (bara svenskar typ) eller pensioärer som grannar. finns inte många invandrare i vilaområdena
Citera
2010-01-30, 22:46
Medlem
Akeliuss avatar
Ja undvik området vid pendelstationen. Röda tegelhus Prästgårdsgränd heter en av gatorna.
Citera
2010-01-31, 01:13
Medlem
Exaktes avatar
Som andra har sagt, det är en jävla skillnad på Älvsjö och Älvsjö. Har vuxit upp och bor för närvarande i ett villaområde och kriminalitet existerar knappt här. Borta vid centrum (vilket är flera km bort och känns som en annan ort) har jag dock varit utsatt för rånförsök, så om du preciserar dig lite kan du få ett exakt svar.
Citera
2010-01-31, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drummel89
Ganska fint om du bor på rätt ställe. Finns jävligt mycket blattar på vissa ställen också.

Vart då, adresser? Vill INTE bo i blattetäta områden.
Citera
2010-01-31, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Som andra har sagt, det är en jävla skillnad på Älvsjö och Älvsjö. Har vuxit upp och bor för närvarande i ett villaområde och kriminalitet existerar knappt här. Borta vid centrum (vilket är flera km bort och känns som en annan ort) har jag dock varit utsatt för rånförsök, så om du preciserar dig lite kan du få ett exakt svar.

Toffelbacken, Sandalmakarbacken, kristallvägen. . . . ?
Citera
2010-01-31, 07:01
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Toffelbacken, Sandalmakarbacken, kristallvägen. . . . ?

Solberga alltså. Jämfört med de svaren du fått innan så hamnar det mitt i mellan. Det är absolut ingen fin underbar idyll, men det är inget invandrarnäste heller. Invandrarna (zigenare) bor i området runt Prästgårdsgränd. Det är de röda tegelhusen där även vårdcentralen och apoteket ligger.
Om du bor i Solberga kommer du bo en bit bort från det och det är bra, eftersom allt handlar om att hålla sig borta från centrum. Personligen tycker jag att området är helt okej och skulle kunna tänka mig att flytta dit någon gång, det finns många många områden här i Stockholm som är hundra gånger värre.
Ska du köpa bostadsrätt eller blir det Stockholmshem?
Citera
2010-01-31, 08:33
Medlem
Citat:
Solberga alltså. Jämfört med de svaren du fått innan så hamnar det mitt i mellan. Det är absolut ingen fin underbar idyll, men det är inget invandrarnäste heller. Invandrarna (zigenare) bor i området runt Prästgårdsgränd. Det är de röda tegelhusen där även vårdcentralen och apoteket ligger.
Om du bor i Solberga kommer du bo en bit bort från det och det är bra, eftersom allt handlar om att hålla sig borta från centrum. Personligen tycker jag att området är helt okej och skulle kunna tänka mig att flytta dit någon gång, det finns många många områden här i Stockholm som är hundra gånger värre.
Ska du köpa bostadsrätt eller blir det Stockholmshem?

Ok.. stockholmshem var tanken. Jag är för hyresrätten i dess fria form.
Citera
2010-01-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ok.. stockholmshem var tanken. Jag är för hyresrätten i dess fria form.

Du kommer inte ifrån blattar så länge du vill ha hyresrätt runt stockholm... Tyvär.
Citera
2010-01-31, 19:24
Bannlyst
Citat:

Visste inte att det ens fanns ghetton i Älvsjö trodde det var en idyll och att det bara är höginkomsttagare som bor där, det är iallafall långa kötider för att få lägenhet i Älvsjö området, ligger ju nära stan också
Citera
2010-01-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Visste inte att det ens fanns ghetton i Älvsjö trodde det var en idyll och att det bara är höginkomsttagare som bor där, det är iallafall långa kötider för att få lägenhet i Älvsjö området, ligger ju nära stan också

Solberga ligger i Älvsjö stadsdelsområde men i postadress Hägersten, man kan väl säga att det är Hägerstens och Älvsjös "gemensamma ghettostadsdel"...

Villaområdena i Älvsjö, Herrängen osv är medelklass så det skriker om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in