2010-01-30, 13:29
Medlem
Ovics avatar
Tja! Sitter och försöker koppla ihop min och polarens dator. Han använder pc(vista) och jag mac.
Jag har följt apples manual om hur man kopplar ihop ett nätverk. Men som vanligt så är det ju alltid någonting som knasar sig.

Jag har skapat ett Workgroup och en inloggning för min polare.
Jag hittar min dator i nätverket. MEN!
När jag försöker logga in på min dator genom hans dator fungerar inte inloggningsuppgifterna jag angav på min dator. Vad har jag gjort för fel? Är det någon som stött på liknande problem?
Citera
2010-01-30, 14:36
Medlem
Ksprs avatar
För mig brukar det fungera bättre att ansluta till PCn genom Macen, skapa en delad mapp på PCn som du sedan ansluter till.
Citera
2010-01-30, 20:12
Medlem
Flärps avatar
Windows är skräp när det kommer till att ansluta till klienter som inte kör just Windows.

Gör som ovan talare föreslår och dela ut en katalog på PC:n och anslut till den från Macen istället.
Citera
2010-01-30, 20:14
Medlem
Ovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
För mig brukar det fungera bättre att ansluta till PCn genom Macen, skapa en delad mapp på PCn som du sedan ansluter till.
Jag har försökt skapa ett delat nätverk på PCn hela dagen, självklart även i detta fall, utan resultat! Jag har dessutom sökt efter diverse guider, som inte fungerat. Hur skapar man kompis en delad mapp i vista?
Citera
2010-01-30, 21:50
Medlem
Ksprs avatar
Skapa en mapp, högerklicka och välj "dela ut" eller liknande. Sen i nätverksinställningarna så måste fildelning vara på.
Citera
2010-01-30, 22:17
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kspr
Skapa en mapp, högerklicka och välj "dela ut" eller liknande. Sen i nätverksinställningarna så måste fildelning vara på.

Sedan ansluter du till den genom att i Finder trycka Cmd+K och skriva in smb://<IP-adress>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in