• 1
  • 2
2010-01-30, 03:08
Medlem
BecaHas avatar
Tja

Någon som vet vad felet med mitt gf kort är? Hade ett nvidia kort innan som paja fick ett ATi Radeon HD 4850 kort som jag har instalerat senaste drivrutiner men har det struligt med pixels i spel och nu även vid filmuppspelning.

Här ett ex vid filmuppspelning:
http://img300.imageshack.us/img300/3227/skrmklipp.png

Kör bara ett spel atm och det är Heroes of newearth har samma fel med pixel's där. Kollade på Hon's forum hittade följande utan några resultat :

http://forums.heroesofnewerth.com/sh...ad.php?t=57698

Citat:
I decided to make this thread for those of you who are having the issue of your menu-screen (and possibly other areas of the game) being pixelized, yet your buttons look fine. Take a look at the the image below to see what I'm referring to.

OS=Win7 Prof 64bit
mvh
Senast redigerad av BecaHa 2010-01-30 kl. 03:21.
Citera
2010-01-30, 08:04
Medlem
Jonny666s avatar
Testat att ta ur kortet? tryck i kortet i moderkortet så långt som går utan att skruva fast det och ta bort damm i burken...
Citera
2010-01-30, 08:13
Medlem
Drapåtrissors avatar
Säker på att du avinstallerade dom gamla drivrutinerna ordentligt innan du bytte?
Citera
2010-01-30, 11:40
Medlem
hasenfrasens avatar
Det där ser ut som ett hårdvarufel på grafikkortet. Prova först UTAN drivrutiner, dvs helt icke-accelererat. Har du problem att få bort drivarna, prova DriverCleaner.
Citera
2010-01-30, 14:29
Medlem
BecaHas avatar
Kortet är inte ens 1 vecka gammalt. Jag tog bort nvidias drivrutiner via en vanlig avinstallation (via kontrollpanelen) inte via driver cleaner lr något liknande prog. Med tiden blir pixel felen fler och fler från början syns de knappt vid filmuppspelning. Vid spelande så finns de från början men ökar med tiden.

Har programet "Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable" något med saken att göra kanske? Det instalerades med nvidia men avinstaleras inte när jag tog bort drivrutinen.

Testade Q3 arena funkade utan några problem.
Senast redigerad av BecaHa 2010-01-30 kl. 14:43.
Citera
2010-01-30, 19:23
Medlem
BecaHas avatar
Har rensat datorn från all damm.

Har kollat så grafikkortet sitter ordentligt.

Har använt Driver cleaner för att få bort både nvidias och Ati's drivrutiner för att instalera nyaste drivrutinen.

Problemet återstår..........
Citera
2010-01-31, 06:53
Medlem
rawr-s avatar
Jag har ett liknande problem.

Du råkar möjligtvis inte ha två bildskärmar inkopplade till ditt 4850 kort (vilket är ett exakt samma serie som jag har)?

Isåfall testa dra ut ena dvi kabeln och se om det blir någon skillnad.

Du borde få de där konstiga pixlarna även utan drivrutiner ovs vilket OS du kör.
Citera
2010-01-31, 09:34
Medlem
hur gick det löste det sig ?
Citera
2010-01-31, 13:21
Medlem
BecaHas avatar
Problemet återstår, rawr jag kör bara med 1 bildskärm. Jag har nu formtarat om datorn, allt ser bra ut till jag instalerar drivrutinerna och kör ett spel lr spelar upp film med mpc. I windows när jag surfar osv... ser allt helt vanligt ut typ tom när jag spelar upp med win media player så ser allt ut som de ska.

OS= win7 professional x64
Citera
2010-01-31, 14:15
Medlem
Drapåtrissors avatar
Låter som överhettning. Ladda hem t.ex "Speedfan" och kolla vad tempen ligger på.
Citera
2010-01-31, 15:03
Medlem
BecaHas avatar
http://img534.imageshack.us/img534/6500/namnls.png

Tagen direkt efter att tabbat ut från Hon. Ser det för varmt ut? Om det är överhettning så är det HP's fel (har hemPC via de) eftersom de bytte ut mot ett kort som behöver starkar kylning funkade prima med det gammla kortet.

Har även kontaktat HP, datorn ska in på reperation igen.
Senast redigerad av BecaHa 2010-01-31 kl. 15:05.
Citera
2010-01-31, 15:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BecaHa
http://img534.imageshack.us/img534/6500/namnls.png

Tagen direkt efter att tabbat ut från Hon. Ser det för varmt ut? Om det är överhettning så är det HP's fel (har hemPC via de) eftersom de bytte ut mot ett kort som behöver starkar kylning funkade prima med det gammla kortet.

Har även kontaktat HP, datorn ska in på reperation igen.
Nej verkar vara en helt normal temp. Har ett likadant kort men installerade bara drivrutinerna för kortet och struntade i kontrollcenter och andra hjälpmedel. Har aldrig krånglat hittills.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in