Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Och hyrestorskar är hyresvärdarnas bitch. Sluta skriva som en blatte
Hyresvärden är snarare min bitch. Jag kör utpressningtaktiker med dom och argumenterar med pondus och sluggar, ungefär som när jag manglar liksom-fb här på forumet.
Senaste årens hyresvärdar, har jag rustat upp fastigheterna rejält genom 30-40 felanmälningar och utskällningar under några års tid.
Min nästa taktik för att få igenom ett internt byte till deras fastighet vid Bastugatan/Gamla stan typ, är att skriva ett långt brev med massa saker de behöver åtgärda för 100 000 tusentals kronor annars hota med miljönämnd, HGF och klaga på områdeschefer till ledningsgrupp.
Det blir enklare och billigare för dom att gå mig till mötes hehe!
Många människor är rädda för hyresvärdar och vågar knappt felanmäla, något jag aldrig förstått då de inte kan göra någonting för att få en vräkt ifall man sköter sig normalt. Sen har jag ju närmare 15 år kö i massa köer och kapital köpa bostadsrätt när som. Kötiden i hyresnämnden Stockholm är nu 1.5 år, att bli vräkt skulle ta över 2 års tid eller mer.
Det blir dyrt för hyresvärdar som inte sköter sig exemplariskt när Slemhög flyttar in.
I detta skräddarsydda
slemhög servicepaket där värden får äran att ha mig som boende i deras fastighet, ingår även extra förmåner, hyresnedsättningar ibland och gratis renoveringsmaterial efter beställning.