Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Jag tror de flesta insett att jag har bredare utbildning och erfarenheter än så.
Klart du har, du är ingen korkskalle, men, du vet, när man Utbildar sig får man en hel del med sig i bagaget, sanningar som... inte alltid är sanna. Minns när jag läste Jonungs spådomar för 10-12 år sen. Mina var rakt emot. Han trodde inte det skulle bli så, men...
Sen får man inte förglömma demokratinos helvete. De som har och bestämmer vägrar ju låta saker flyta fritt. Blir det inga barn gjorda importeras folk eller ges bidrag tex. Jag skulle kunna vara väldigt duktig på att förutsäga framtiden om jag bara visste att vi verkligen hade en polsk riksdag, att inget kunde ändras, så man vet!
Som sagt, för 10 år sen hånades jag länge för mina spådomar, som jag såg som glasklara, jag visste rätt mkt om vad som skulle ske, vilka alternativ som fanns, felen jag antog var nästan enbart eko-politiska, demokratiska, man snor från de som sitter och klurar på case till de som jobbar och vill äta middag med frun. Idag däremot så ser jag bara mörkt på saker. Jag ser hur man tänker som på 1800talet mer och mer för att rädda systemet och framförallt banksterna. Och folk har idologiska tankar, inte kloka sådana som "alla ska bo i varsitt Versilles" vilket ju vore mysigt, nej, "folk ska jobba på låglönejobb ingen vill ha och som aldrig kan betala för god välfärd"...
Nu kommer tom medborgarlön på tapeten igen. Inte konstigt då det numer skulle gynna de som har, när jag diskuterade det skulle det gynna nästan alla, speciellt de fattiga.
Men som sagt, min spådom om framtiden är inte ljus, jag tror folk skiter i att "ta traditionellt ansvar", dvs bilda familj, skaffa barn, det är ju orimliga summor och då svarar politikerna.
FÖ bor det nu alltmer barnfamiljer här, i smålägenheter. Men SCB menar att allt blir bättre....
Svenskar är lite korkade för vi söker inte säga "jag är ju helt urfattig, vi måste få nödhjälp från Grekland" samtidigt som vi kör Ferrari och skapar smart bokföring(tex får vi ju betala EU avgift för vi har dagis som ger BNP-tillväxt, är det smart för oss?)
Jag ser vad du skriver, jag ser att du kan en hel del, men, jag tror inte folk som dig är riktiga politiker. De finns knappt. Och ALLT är just politik.