2016-08-29, 08:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ditt andra stycke ovan är ju av samma skrot och korn. Vad fan vet du om det där?

Min och din privatekonomi har inte med tråden att göra! Var ärlig med det istället för att spela dum och låta att vara dryg.

Det var du som först kom med ett påstående om vad jag skulle ha gjort 1991, så vem är det som spelar dum?

Att du dessutom påstår att det för mig är obekant att ta samhällsansvar när jag förespråkar BR i stället för HR gör förstås att frågan jag ställde befogad. Tror du på fullt allvar att det är att ta samhällsansvar att sitta i en HR år efter år och betala andras lån istället för de egna?
2016-08-29, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det var du som först kom med ett påstående om vad jag skulle ha gjort 1991, så vem är det som spelar dum?

Det var då katten så du svamlar.

Du är inte intresserad av att ta samhällsansvar, det är det som är frågan. Det du är intresserad av är att pocka folk in i skuldfällan. Det är vad som liknar dig vid Kurt-Sune.
2016-08-29, 10:29
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Jag beklagar att jag är medelålders svensk på plats i det här skitlandet.
Vadå beklagar? Det är självförvållat. Du får gärna ta ditt pick och pack och flytta till något land som inte accepterar invandrare.
2016-08-29, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Vadå beklagar? Det är självförvållat. Du får gärna ta ditt pick och pack och flytta till något land som inte accepterar invandrare.

Det stämmer för det är det ju, självförvållat. Det svenska folket mig inkluderad var inte på vår vakt. Det har kostat oss dyrt. Att dock som svar ta sitt pick och pack till ett land som inte accepterar invandrare blir ju omöjligt utan angrepp.

För att hålla sig till ämnet, invandringen förklarar till stor del bostadsbristen men är inte en självklar del av prisbildningen, inte på sikt. Tvärtom.
2016-08-29, 11:59
Medlem
Citat:
Det stämmer för det är det ju, självförvållat. Det svenska folket mig inkluderad var inte på vår vakt. Det har kostat oss dyrt. Att dock som svar ta sitt pick och pack till ett land som inte accepterar invandrare blir ju omöjligt utan angrepp.

För att hålla sig till ämnet, invandringen förklarar till stor del bostadsbristen men är inte en självklar del av prisbildningen, inte på sikt. Tvärtom.

Oh Contraire så har invandringen haft stor del av prisutveckling.
White flight har trissat upp priserna, och det har inte med rasism att göra utan att folk vill bo tryggt där skolorna t.ex fortfarande är bra och man kan vara ute utan att bli överfallen
2016-08-29, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillarybill
Oh Contraire så har invandringen haft stor del av prisutveckling.
White flight har trissat upp priserna, och det har inte med rasism att göra utan att folk vill bo tryggt där skolorna t.ex fortfarande är bra och man kan vara ute utan att bli överfallen

Ja white flight har drivit upp priserna på Östermalm eftersom det är så tryggt där....

(FB) Gängöverfall/Bakhåll Östermalm
2016-08-29, 13:27
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:

Att skylla på invandrarna är bara korkat.
På kort sikt påverkar invandringen inte priserna ett dyft. Invandrarna är inte med på racet alls. De bor på förläggningar. Möjligtvis på lite längre sikt när de är mer etablerade med job och kredithistorik.

Skulle efterfrågan vara lägre så skulle det dessutom byggas mindre.

Det råder ingen större brist på bostäder. Varje gång jag sökt ny bostad så har det inte varit något större problem att hitta en. Det råder brist på personer som är villiga att betala marknadspriser.
2016-08-29, 13:50
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Hej allesamman!

Har bolånebubblan spruckit än?

Är det förresten någon som postat följande länk i tråden? http://www.va.se/nyheter/2015/05/13/fly-bankfallan/ Det är ord och inga visor i den drapan! Den "hemlige bankiren" talar om prisfall på 60 %! Är det någon som vill kommentera innehållet i artikeln?
2016-08-29, 13:57
Medlem
Kika gärna igenom detta projekt på Södermalm. Såldes slut i lördags, allt under en dag.

Dyraste lägenheten en 2a på 37 kvm (med 75 kvm terass visserligen). Pris 7.4 miljoner. 200 000:-/kvm.. på söder.. utan någon service eller liknande i huset.

https://nyproduktion.notar.se/objekt/4HPR12R6I2EV8HUT/1601-maria-bangata-6-stockholm

https://nyproduktion.notar.se/projekt/4GKIBQCGJCBOHB8P/mono

Resterande lägenheter 20-45 kvm (ettor och tvåor) låg på mellan 110k-150k/kvm.
2016-08-29, 14:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det var då katten så du svamlar.

Du är inte intresserad av att ta samhällsansvar, det är det som är frågan. Det du är intresserad av är att pocka folk in i skuldfällan. Det är vad som liknar dig vid Kurt-Sune.

Nu är du där igen och pratar om person trots att du själv sa att det inte är topic, du har uppenbara problem att följa det du själv säger.

Dessutom svarade du inte på frågan den här gången heller, tror du att det är att ta samhällsansvar att bo I HR och betala andras lån?
2016-08-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Att skylla på invandrarna är bara korkat.
På kort sikt påverkar invandringen inte priserna ett dyft. Invandrarna är inte med på racet alls. De bor på förläggningar. Möjligtvis på lite längre sikt när de är mer etablerade med job och kredithistorik.

Skulle efterfrågan vara lägre så skulle det dessutom byggas mindre.

Det råder ingen större brist på bostäder. Varje gång jag sökt ny bostad så har det inte varit något större problem att hitta en. Det råder brist på personer som är villiga att betala marknadspriser.
Det är som du märkt 15 års kö till bostäder idag därför tvingas många köpa som hellre skulle hyrt etc. Driver priserna upp..
2016-08-29, 14:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det är som du märkt 15 års kö till bostäder idag därför tvingas många köpa som hellre skulle hyrt etc. Driver priserna upp..

Att folk tvingas köpa det de vill ha är inte direkt ovanligt, det gäller de flesta varor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in