2016-08-07, 01:00
Medlem
Såg det här på en kompis kompis Facebook. Jag trodde Östermalm var ett bra område men mångkulturen verkar kaoza där med. Frågeställning, är förortens kaozande numera ett stående inslag på vita borgerliga områden? Ni som bor i Stockholm får gärna svara.
Eftersom beteendet och antalet personer stämmer in på blattar så är I&I rätt forum.

Gängöverfall på Östermalmsgatan!

Ikväll lite före 22 lurpassade ett gäng på 7-8 killar bakom återvinningsburkarna bakom Östra Real. De hoppade på en passerande bil och försökte rycka upp dörrar och sparkade på den, till synes utan framgång.

Min fru, med min son i baksätet, blev vittne till detta och utvalt till nästa offer när de misslyckades. Lyckligtvis hann hon vända bilen och åka därifrån. Tyvärr åkte en ensam mopedist in mot gänget samtidigt. Oklart hur det gick för denne. Polisen är kontaktad.

Vill härmed skicka en varning för denna gatstump bakom Östra! Ta en omväg eller ta en taxi! Dåligt upplyst, inga bostäder och det finns två insynsskyddade gårdar i anslutning där personrån, misshandel och värre saker kan genomföras ostört!

Jag är obeskrivligt tacksam att det för vår familj inte blev mer än skrämmande, denna gång. Tankarna rusar.

Dela och meddela era nära och kära.
Citera
2016-08-07, 01:02
Bannlyst
Lukta illegala Marockanska gatubarn som driver runt i stan..
Citera
2016-08-07, 01:04
Medlem
ihelps avatar
Massa ghettobarn som kommer in hit. Speciellt under helgdagar.
Citera
2016-08-07, 01:12
Bannlyst
och nu det här, kanske finns en koppling ?

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-valdtagen-pa-festival-i-stockholm/
Citera
2016-08-07, 01:35
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtniskSvensk1
Såg det här på en kompis kompis Facebook.

Ikväll lite före 22 lurpassade ett gäng på 7-8 killar bakom återvinningsburkarna bakom Östra Real. De hoppade på en passerande bil och försökte rycka upp dörrar och sparkade på den, till synes utan framgång..

Så kallade "ensamkommande flyktingbarn" har setts på platsen i flera dagar.
Polisen borde veta vilka de är.
Citera
2016-08-07, 01:39
Medlem
Här är platsen som åsyftas på google maps: https://goo.gl/maps/HAzZPnFAbsR2

Är de GTA stilen som gäller numera när man ska sno bilar?
Citera
2016-08-07, 01:51
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Är de GTA stilen som gäller numera när man ska sno bilar?
Ja, tyvärr. Det är i princip omöjligt att tjuvkoppla moderna bilar som har chipstyrd tänding. Så biltjuvarna har blivit tvungna att börja hijacka bilar på gatan istället. De mer sofistikerade ligorna brukar istället bogsera bort bilar och säljer sedan delarna. Det är ett mildare brott eftersom det fortfarande bara rör sig om stöld samt att de slipper risken med vittnen. Det är ju dessutom i allmänhet svårare att spåra enstaka delar.
Citera
2016-08-07, 01:59
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det här låter ju som fantastiska nyheter! Mycket mer sånt här i alla svenska ''öppna era hjärtan'' områden, tack. Finns det nån normalbegåvad svensk som inte vill ha totalt kaoz på Södermalm och Östermalm?
Citera
2016-08-07, 02:02
Medlem
Så bra väder var det inte ikväll, vad ska man ursäkta händelsen med nu om man ens tar upp det i media?

Skylla på vädret går väl inte tänker jag.
Rasistiska fordon kanske?
Citera
2016-08-07, 06:48
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Så kallade "ensamkommande flyktingbarn" har setts på platsen i flera dagar.
Polisen borde veta vilka de är.

Ensamkommande flyktingmän?
Citera
2018-10-21, 05:25
Medlem
Inlägget avslutas med orden ”Snälla hjälp oss att identifiera dessa vidriga killar.”.

Nedan syns bilden De Silva tog på de som enligt utsaga misshandlade henne och hennes vän:
Känner du igen männen? Ring isåfall 114 14 och berätta för polisen.

https://samnytt.se/misshandlad-kvinna-efterlyste-garningsman-i-viralt-inlagg-facebook-censurerade/
Citera
2018-10-21, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtniskSvensk1
Såg det här på en kompis kompis Facebook. Jag trodde Östermalm var ett bra område men mångkulturen verkar kaoza där med. Frågeställning, är förortens kaozande numera ett stående inslag på vita borgerliga områden? Ni som bor i Stockholm får gärna svara.
Eftersom beteendet och antalet personer stämmer in på blattar så är I&I rätt forum.

Ikväll lite före 22 lurpassade ett gäng på 7-8 killar bakom återvinningsburkarna bakom Östra Real. De hoppade på en passerande bil och försökte rycka upp dörrar och sparkade på den, till synes utan framgång.

Min fru, med min son i baksätet, blev vittne till detta och utvalt till nästa offer när de misslyckades. Lyckligtvis hann hon vända bilen och åka därifrån. Tyvärr åkte en ensam mopedist in mot gänget samtidigt. Oklart hur det gick för denne. Polisen är kontaktad.

Vill härmed skicka en varning för denna gatstump bakom Östra! Ta en omväg eller ta en taxi! Dåligt upplyst, inga bostäder och det finns två insynsskyddade gårdar i anslutning där personrån, misshandel och värre saker kan genomföras ostört!

Jag är obeskrivligt tacksam att det för vår familj inte blev mer än skrämmande, denna gång. Tankarna rusar.

Dela och meddela era nära och kära.

Jag skulle gå till Ica Karlaplan (Östermalm) och handla vid 10-tiden en fredag förra året men blev påhoppad av 2 afghaner. Rånförsök och misshandel. Polisen la ner det.

Det går inte att gå ut längre, inte ens här. Dom härjar överallt i stan. Dom bor inte här men dom rör sig överallt där det finns något kriminellt att syssla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in