Citat:
Ursprungligen postat av
EtniskSvensk1
Såg det här på en kompis kompis Facebook. Jag trodde Östermalm var ett bra område men mångkulturen verkar kaoza där med. Frågeställning, är förortens kaozande numera ett stående inslag på vita borgerliga områden? Ni som bor i Stockholm får gärna svara.
Eftersom beteendet och antalet personer stämmer in på blattar så är I&I rätt forum.
Gängöverfall på Östermalmsgatan!
Ikväll lite före 22 lurpassade ett gäng på 7-8 killar bakom återvinningsburkarna bakom Östra Real. De hoppade på en passerande bil och försökte rycka upp dörrar och sparkade på den, till synes utan framgång.
Min fru, med min son i baksätet, blev vittne till detta och utvalt till nästa offer när de misslyckades. Lyckligtvis hann hon vända bilen och åka därifrån. Tyvärr åkte en ensam mopedist in mot gänget samtidigt. Oklart hur det gick för denne. Polisen är kontaktad.
Vill härmed skicka en varning för denna gatstump bakom Östra! Ta en omväg eller ta en taxi! Dåligt upplyst, inga bostäder och det finns två insynsskyddade gårdar i anslutning där personrån, misshandel och värre saker kan genomföras ostört!
Jag är obeskrivligt tacksam att det för vår familj inte blev mer än skrämmande, denna gång. Tankarna rusar.
Dela och meddela era nära och kära.
Jag skulle gå till Ica Karlaplan (Östermalm) och handla vid 10-tiden en fredag förra året men blev påhoppad av 2 afghaner. Rånförsök och misshandel. Polisen la ner det.
Det går inte att gå ut längre, inte ens här. Dom härjar överallt i stan. Dom bor inte här men dom rör sig överallt där det finns något kriminellt att syssla med.