Citat:
Ursprungligen postat av
HusetsEgna
Din gaggiga gubbjävel, jag börjar bli ohyggligt less på din översittarstil och dina personangrepp. Lägg av!
Det löses enklast genom att du slutar skriva:
* förklenande påståenden om andra
* felaktiga påståenden utan förankring i verkligheten
* felaktiga påståenden om vad andra skrivit
* felaktiga påståenden om vad du själv skrivit
Dvs sluta skriva så förbålt mycket som inte överensstämemr med verkligheten.
Jag har inga som helst bekymmer med att du uttrycker känslor och tyckande. Men skriv inte sådant som inte stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
HusetsEgna
Hela uppkomsten av fastighetsbubblan och finanskrisen är en följd av en lång rad beslut av myndigheter för att stimulera bostadsmarknaden. Statliga finansinstituten Fannie Mae och Freddie Mac spelade ingen roll? George Bushs Home Ownership politik spelade ingen roll? Regleringar som möjliggjorde att låntagaren kunde lämna in nycklarna till banken och slippa lånet, det spelade ingen roll?
Nej, det är en del flummiga nyliberalers önskan om att det skulle vara så.
Jag har själv nyliberala preferenser men duckar inte för fakta.
Detta ordnade det privata näringslivet helt själva. Utan hjälp från staten. Och det var många inblandade. Det är tämligen hopplöst att peka ut någon som ansvarig.
Jag har skrivit ganska mycket om detta tidigare. Inte så mycket mening att upprepa det här.
Citat:
Ursprungligen postat av
HusetsEgna
Hur kan du sitta och påstå att tyska pensionsfonder skulle ha något som ens är i närheten av staten USA:s skuld i finanskrisen.
Genom att ignorera transparens och köpa RMBS som hade dålig säkerhet.
Hade dom tittat närmare på vad de köpte så hade de inte köpt och ruljansen hejdats tidigare.
Det var bara genom att det fanns köpare till värdepapperiserade köpta lån som detta kunde pågå.