Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Just ja vilket också kan förklara varför det inte finns någon bubbla. Lägg där till att folk i Sthlm har högst löner i landet så blir det ännu mer tydligt.
Ändå tror du att folk kommer att sälja av för att dom blir rädda!? Var ska dom då bo?
Underskatta inte rädsla när det verkligen är fara för att skiten träffar fläkten.
Dessutom är det faktiskt en rejäl skillnad mellan min situation och en hel del andras situation, nämligen att jag är så lågt belånad att jag inte behöver bry mig.
Samtidigt värderar jag ett centralt boende väldigt högt och är inte på något sätt tvungen att sätta mig i en sunklägenhet i yttre långtbortistan för att jag skulle riskera att bli skuldsatt för resten av livet..
Jag har egentligen ingenting som förändras i min situation om priserna faller förutom en siffra på ett papper. Så att jämföra min situation med en helt annan del av lånekollektivet funkar inte. Sitter man däremot med lån på X miljoner och värdet börjar sjunka under det så lär en hel del börja få skrämselhicka, för det är inga småsummor man då pratar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
tgv23000
en bubbla som spricker kommer ALLTID som en blixt från klar himmel, ingen kan förutse en bubbla eller när och hur den ska spricka.
Du blandar hela tiden ihop en bubbla och den tidpunkt där en ev. bubbla spricker. Det kan vara en bubbla nu, eller inte. Det kan fortsätta öka i flera år till, men det innebär inte för den skull att det inte är en bubbla nu också, bara att den inte blåsts upp klart ännu.
Som någon ovan skrev, det är inte att du förnekar en bubbla de flesta stör sig på, det är att dina argument för att så inte är fallet är de sämsta tänkbara.