Citat:
Ursprungligen postat av
Askarsson
Det går inte att svara så enkelt på din fråga, det hänger på din egen ekonomi och framtidsplaner samt även vad du/vi definierar som en krasch.
Personligen skulle jag aldrig låna 3-4miljoner till mitt boende men en miljon ser jag som ok även om en rejäl sättning i marknaden kommer.
I dagsläget tycker jag man utsätter sig för alldeles för mkt risk vid ett köp så personligen skulle jag avvakta åtminstone 1år med tanke på valet i höst.
Vad definierar du som en krasch? Tror ni att man kan få tillbaka alternativt sälja bostadsrätten för ett högre pris någonsin gentemot vad den kommer att köpas för just nu? Tänker på att det är extremt låga räntor och liknande.
Funderar på att lägga in en 1.5-1.6 miljoner på en central bostadsrätt i en relativt stor studentstad och jag har en relativt okej lön (runt 30k brutto), väldigt sparsam och medveten om pengar. Går mycket fram och tillbaka om jag ska vänta eller inte, väntar jag känns det som att jag slänger pengar i sjön i en hyreslägenhet, samtidigt vet jag inte om det är smart att investera just nu.