Citat:
Ursprungligen postat av
doxycontin
Hade också varit otrogen om jag hade haggan Mrs.Guidetti som fru. Den kvinnan ruvar på en mycket avtändande personlighet och jag hade inte ens stoppat pålen i henne om det så vore livet till låns.
Citat:
Ursprungligen postat av
fjisken
Som gnagare tycker jag det ska bli oerhört att slippa ärkefloppen John efter säsongen.
Vet inte vad jag ogillar mest, Johns slappa attityd eller hans långlivade supportrar i poddar.
Haggan Guidetti uttalar sig - enligt Aftonbladet - i en podd om sin make. Hon påstår att AIK "bajsat på John". Ett intressant ordval för en psykolog. Hon hade kunnat säga att AIK skiter i John. Det hade varit provocerande och antagligen rätt orättvist. AIK betalar honom trots allt en månadspeng på ett par hundra tusen kronor. Hade hon haft rätt att vara riktigt arg, hade hon kunnat använda den mer slitna klyschan att AIK "pissar på" John. Det är en väldigt mustig beskrivning som man kan använda om AIK till exempel inte hade betalat Johns lön eller gett honom sparken. Men att påstå att AIK "bajsar på" John är en ytterlighet som få tar till. Och allt, enligt henne, för att Seletros (kapten) fick säga tack till publiken efter sista matchen, men inte John (som trots allt ändå fick spela en kvart). Hon menar att han varit en trotjänare i tre år. Och det är nästan sant. Men på tre år har han spelat ett dussin matcher, knappt gjort mål och varit skadad resten.
Jag tror Sanna missat det subtila i detta. Precis som ni andra skrev här ovan. Hon fattar inte att AIK:s fans i lugn och ro väntat ut Johns avsked. Det blev antagligen billigast så. Han får inte spela, men får då själv välja om han vill avsluta karriären i förtid eller behålla pengarna så Sanna kan inreda den nya villan i Saltis.
Sanna påstår dessutom (rätt uppenbart med provocerande flit) att John lätt skulle kunna gå till Hammarby eller DIF om han ville. Det skulle han inte. Han skulle antagligen inte plats i något lag i Allsvenskan idag. Och med hans skadehistorik skulle han förmodligen få betala för att spela, även om han hade varit fem år yngre. Hon hintar om att hon kan tänka sig en säsong i Saudi också. Och det tror vi säkert att hon kan. Hon behöver bara några millar till.
Sanna är naturligtvis medveten om att John har en amerikansk dotter. Hon ska nog vara rätt tacksam att AIK:s fans (och alla andras för den delen) kan skilja på sport och privatliv. Det är Johns problem, men inget man trakasserar honom med från läktaren. Det hade nog inte varit så roligt för henne att få i ansiktet.
Sanna har ju tidigare ljugit om både det ena och andra, hon verkar helt ha missat att prata med John eller läsa intervjun med honom från förra veckan där han sa att han såg fram mot semester från fotbollen nu. Inget Sanna vill tydligen.