2010-01-28, 22:17
Medlem
molleys avatar
Som rubriken lyder. Hade strömavbrott i huset för någon veckan sedan. När datorn startade upp efter avbrotten gick det inte att starta normalt, utan jag var tvungen att köra igenom windows reparations guide som i sin tur ledde mig till Fujitsu's systemåterställnings guide (har fujitsu dator med vista). Eftersom jag inte hade gjort någon backup så klickade jag på avbryt, varpå datorn stängs av. När jag sedan startar den så funkar allt felfritt. Problemet är bara att detta inträffar varje gång jag ska starta datorn. Ibland måste jag göra processen flera gånger, vilket tar sin lilla tid. Jag har testat att göra en systemåterställning till ett datum innan strömavbrottet, men det gav inget resultat. Överväger att installera om vista, alt installera win7, tänkta bara kolla om någon här hade någon lösning på problemet först.
Citera
2010-01-30, 20:17
Medlem
molleys avatar
Har nu formaterat c-disken och håller på att installera win7. När installationen är klar och texten "tjänster startas" visas i några sekunder. Sedan ploppar en ruta med följande text upp; "The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error, Windows installation cannot proceed. To install Windows, click "OK" to restart the computer, and then restart the installation." Trycker jag OK så startar datorn om till samma procedur. Kan nämnas att datorn faktiskt startade om under installationen, samt att jag installerade 32bitarsverisionen. Tror personligen att det rör sig om något hårdvarufel, har dock ingen aning om vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in