• 1
  • 2
2010-01-28, 16:39
Bannlyst
Låt oss säga att man väger 75kg och alltså skulle behöva 150gr proteiner per dag.

Man ska gå in i en deff (2kg/månad) och man får endast i sig 40-50 gram om dagen.

Är det bättre att;

Gymma under tiden eller inte gymma?

Om man vill behålla så mycket muskelmassa som möjligt?
Citera
2010-01-28, 16:48
Medlem
Dreass avatar
wtf? Varför i hela friden skära ner på proteinet? Sedan är det bättre att gymma.
Citera
2010-01-28, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
wtf? Varför i hela friden skära ner på proteinet? Sedan är det bättre att gymma.

Ska man köra tungt, få set och få reps?

Men sedan när man ska börja gymma igen med protein och EAA, kommer det gå snabbare att återhämta den förlorade massan?
Citera
2010-01-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7331kcabhsalF
Ska man köra tungt, få set och få reps?

Men sedan när man ska börja gymma igen med protein och EAA, kommer det gå snabbare att återhämta den förlorade massan?

Tungt är ju att rekommendera under deff.

Varför vill du förlora mer massa än nödvändigt för att sedan behöva bygga upp den igen efteråt ?
Citera
2010-01-28, 16:55
Medlem
BengtZzs avatar
Ja det är bättre att gymma för att behålla muskelmassa även om du är helt utan protein i kosten.
Citera
2010-01-28, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ja det är bättre att gymma för att behålla muskelmassa även om du är helt utan protein i kosten.

Men hur tycker du man ska gymma?

Är det inte så att man bryter ner musklerna vid passen? Men om de inte har tillgång till nytt byggnadsmaterial, förlorar man inte musklerna snabbare?
Citera
2010-01-28, 16:59
Medlem
Geniets avatar
Ja, få rep, tunga set, typ MAX OT, fungerar iallafall för mig.

Jag ligger på ett kaloriunderskott på cirka 1000 kcal per dygn och försöker ha ett högt proteinintag ca. 50%, kolhydrater ca. 40% och fett ca. 10%.

Jag går ner i fettprocent men ökar i muskelmassa och styrka. Har deffat bort 9 kg på 3-4 månader med denna metod, som sagt fungerar bra för mig men alla är vi olika.

Lycka till
Citera
2010-01-28, 17:02
Medlem
Citat:
Men hur tycker du man ska gymma?

Är det inte så att man bryter ner musklerna vid passen? Men om de inte har tillgång till nytt byggnadsmaterial, förlorar man inte musklerna snabbare?

Du bryter ner musklerna ja, men du säger också åt kroppen att dessa muskler behöver jag och den kommer då att spara så mycket som möjligt. Tränar du inte får inte kroppen de signalerna och har då ingen anledning att sträva efter att behålla vad den kan. Sedan behåller du såklart mer muskler ifall din kost är mer inriktad på just det.
Citera
2010-01-28, 17:14
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geniet
Ja, få rep, tunga set, typ MAX OT, fungerar iallafall för mig.

Jag ligger på ett kaloriunderskott på cirka 1000 kcal per dygn och försöker ha ett högt proteinintag ca. 50%, kolhydrater ca. 40% och fett ca. 10%.

Jag går ner i fettprocent men ökar i muskelmassa och styrka. Har deffat bort 9 kg på 3-4 månader med denna metod, som sagt fungerar bra för mig men alla är vi olika.

Lycka till
Och hur vet du att du ökat i muskelmassa mer exakt? Mätningar med avancerade maskiner eller bara sådant du tror för att du blivit starkare och ökat i cm på vissa ställen?
Citera
2010-01-28, 17:16
Medlem
Geniets avatar
Citat:

Ett vettigt sammansatt styrketräningsprogram låter de tränade muskelgrupperna vila flera dagar innan de tränas igen, därför finns tid för återhämtning och muskeluppbyggnad.

Träna tungt, ha kaloriunderskott, ät massor av protein i kosten. Då går du ner i vikt och förlorar minst muskler.
Citera
2010-01-28, 17:20
Medlem
Geniets avatar
Felinlägg
Senast redigerad av Geniet 2010-01-28 kl. 17:25.
Citera
2010-01-28, 17:23
Medlem
Geniets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Och hur vet du att du ökat i muskelmassa mer exakt? Mätningar med avancerade maskiner eller bara sådant du tror för att du blivit starkare och ökat i cm på vissa ställen?

Inga avancerade maskiner.
Jag har ökat avsevärt i styrka (samtliga muskelgrupper) och ökat volymen på musklerna vid mätning i cm. Vilket jag inte skulle kalla för "bara sådant du tror" vid deff.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in