• 1
  • 2
2010-01-28, 12:59
Medlem
Haft lite tankar på att gå någon kurs i swahili, helst i Tanzania men även Kenya är intressant.
Gärna på ett universitet men det är inget måste.
Någon som har tips om detta?

Kursen ska i den bästa av världar vara två veckor lång men är den 7-10 dagar eller 3 veckor så betyder det inte att den förkastas direkt.
Citera
2010-02-01, 13:08
Medlem
morkfromorks avatar
Måste vara otroligt coolt att kunna nåt språk som swahiili! Jag menar, när är det användbart egentligen.

Men en riktig 'eyecatcher' på CV'n är det ju.
Citera
2010-02-04, 16:13
Medlem
Hamburg1.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAH
Haft lite tankar på att gå någon kurs i swahili, helst i Tanzania men även Kenya är intressant.

Kursen ska i den bästa av världar vara två veckor lång men är den 7-10 dagar eller 3 veckor så betyder det inte att den förkastas direkt.
varför just swahili?
Citera
2010-02-04, 16:27
Medlem
Framförallt för att jag tycker det är trevliga länder att vistas i. Så det kan vara kul att lära sig på plats i östafrika sen kommer kanske kunskaperna kunna förgylla framtida resor då man kan kommunicera lite mer med dem som inte kan engelska(inte för jag tror jag blir något proffs på swahili på några veckor men lite grann ska man väl lära sig om man läser intensivt)

Sen är det ju lite fräckt också
Citera
2010-02-14, 22:45
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Framförallt för att jag tycker det är trevliga länder att vistas i. Så det kan vara kul att lära sig på plats i östafrika sen kommer kanske kunskaperna kunna förgylla framtida resor då man kan kommunicera lite mer med dem som inte kan engelska(inte för jag tror jag blir något proffs på swahili på några veckor men lite grann ska man väl lära sig om man läser intensivt)

Sen är det ju lite fräckt också

Jag brukade träffa en snubbe förut som hade bott i Tanzania och lärt sig swahili. Han hade dessutom förälskat sig i hela Afrika och skaffat en fru därifrån också, men språket är tydligen inte helt omöjligt att lära sig. Det verkar vara ett ganska avancerat system med vilka ändelser som man ska haka på olika ord, men säkert ganska enkelt om man sätter sig in i det.
Citera
2010-02-20, 16:58
Medlem
lattare att hitta kurser nar du ar pa plats, men om du vill ha lite forsprang, prova: http://www.amazon.co.uk/Colloquial-S...75/ref=ed_oe_a
det ar inte allt for svart att lara sig kiswahili. lycka till!
Citera
2010-02-21, 00:48
Medlem
racerkatts avatar
Du kommer ju knappast lära dig mycket Swahili på 3 veckor.
Citera
2010-04-16, 14:11
Medlem
Citat:

http://mwanasimba.online.fr/E_TABLE.htm

http://www.glcom.com/hassan/lessons/...ili_words.html

http://www.kamusiproject.org/

Swahili är rätt lätt att lära sig. Du kan alltid lära dig lite basgrejer med de där sidorna.
Om du har facebook sök gruppen Swahili, så dyker det upp rätt bra alternativ. Där du diskuterande kan få tips och liknande.
Citera
2010-04-22, 18:47
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:

Jag vet att du kan låna hem Swahiliundervisning med bok och cd från sthlms universitet om du bor i närheten..

Annars känner jag lite folk i Nairobi och Zanzibar som möjligen kan hjälpa dig, pm'a om du är intresserad.
Citera
2010-04-22, 23:54
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Men en riktig 'eyecatcher' på CV'n är det ju.

Om någon skrev sådant i ett CV till mig skulle jag inte ta det seriöst Man skulle nog läsa den raden flera gånger innan man inser att faktiskt står swahili där.
Citera
2011-06-10, 00:00
Medlem
Får ni länkarna som Shujaa skickade att funka?

Edit: Svar ja. Öppnades i explorer skumt nog.
Citera
2011-07-22, 16:16
Medlem
Jag var nyligen i Tanzania och bara genom att lära sig de vanligaste fraserna kom jag mycket närmare lokalbefolkningen. Swahili är dessutom ett ganska lätt språk att lära sig.
Jag skall absolut resa ner igen och till dess kommer jag se till att lära mig än mer av språket, alltid kul med språk oavsett

Rekommenderas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in