Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-27, 11:25
Medlem
Jag undrar om någon vet var man vänder sig som musiker/sångare/artist/skådespelare i stockholm för att hitta jobb? Finns det någon typ av casting agency som man kan gå med i?
Var vänder sig reklambyråer/tv när dem behöver sångare eller skådespelare till deras reklamfilmer?

Det måste ju finnas någon typ av arbetsförmedling för den här typen av jobb... tex i england är det fullt av den här typen förmedlingar...
Citera
2010-01-27, 11:44
Medlem
Sebaots avatar
Det finns en sådan i stockholm som heter Molander: http://www.molandercasting.com/
Citera
2010-01-27, 11:45
Medlem
Kolla även upp stage pool
Citera
2010-01-27, 11:59
Medlem
Tack så mycket, men finns det någon agency som tar intresse i artisten, alltså inte signar vem som helst utan signar endast dem som faktiskt har talang?
Både Molander och Stagepool måste man betala för att få vara med i och vem som helst kan vara med.
Citera
2011-05-24, 00:52
Medlem
Dessa två nedan använder sig nog de flesta castingbyråer i Sverige sig av. Har hört från någon att över 1000 producenter/agenturer letar talanger på statist.

www.statist.se
www.filmcafé.se

Molander ligger lite efter i tiden...
Citera
2012-04-12, 21:36
Medlem
Jag är en kille på 29 o undrar över var man kan hitta castingar för skräckfilmer? Jag har alltid brunit för de rollerna o har set o även prövat mig fram vad dom funkar o inte.....

O jag vill söka till en skräckfilm, där jag kan få prova mig fram.. Jag vill spela de mest äkligaste o obehagligaste karaktärer ni än kommer på,jag brukar öva framför spegeln minner, obehagliga psykopat leenden som till o med skrämer skiten av mig själv ibland, i både ljust o mörka rum, fast har så klart vissa krav på skräckfilmerna o har en ide om en grej jag aldrig tidigare set på någon skräckfilm hittils, o tror det kan bli nya inne grejeninom skräck, vill hålla det hemligt så ingen snor min idé..

Jag söker helt kort o gott t.ex psykopat, seriemördare, mörka snubben som alltid dyker upp vid vissa tillfällen o bara försvinner...Psykologisk skräck, badar gärna i skit o sur ströming om så behöves för att förstärka känslan....

Så har ni en tips, eller kan tipsa mig var man kan vända sig så skulle jag gärna uppskatta det..
Så kasta på mig karaktäre, o hoppas ni har något även för en sån som jag.

Vad jag gillar inom skräckfilm, att känna den här jakt känslan få folk att springa o hur länge dom än springer forsätter man att jaga,jag gillar skugger som förtäller att någon står men man vet inte vad, kan det vara grannen, vänner, katt eller nästa galna mördare. Ritual baserade filmer, med satanism eller något sånt älskar mörker gömma mig, ge ledtrådar om att det skulle kunna vara någon hemma på besök eller kankse bara trappan som knarrar, hämd o revanch filmer man ger sig inte fören hämden är fullbordat oavsett vad......Så lite gott o blandat....

Min skola var tyvärr inte så lyckad, sä ber om uräkt för min stavning...
Senast redigerad av Sekten 2012-04-12 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in