2010-01-27, 11:00
Medlem
melackos avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6494912.ab

Som ni ser i slutet på artikeln så står det att snorungen som mest kan få 4 års sluten ungdomsvård. Vad är det för jävla skit egentligen?

Han sparkade sönder mannen för att sedan sitta framför datorn medans mannen sakta men säkert låg och dog på golvet. 4 ÅRS SLUTEN UNGDOMSVÅRD?!?!? Jag blir så jävla förbannad. Lås in snorungen på livstid i ett amerikanskt fängelse och låt honom bli våldtagen i röven tills han själv ligger och spyr på golvet. Men nejdå, killen i fråga är ju BARA 17 år gammal, och då är det inte så lätt att veta hurvida man får sparka ihjäl personer eller inte.

Vad tycker ni om detta? Jag tycker att det är förjävligt att vi har så korta straff i Sverige. Fyfan!
Senast redigerad av melacko 2010-01-27 kl. 11:01. Anledning: felstav.
Citera
2010-01-27, 11:10
Medlem
avans avatar
Hans historia låter ju rätt sjuk. Bjöd hem en främmande gubbe som han aldrig träffat tidigare bara sådär. Kanske skulle den lilla 17åringen suga gubbkuk för pengar och det blev nåt bråk? Garanterat en bögträff som spårade ur.
Citera
2010-01-27, 11:12
Medlem
Poddes avatar
Systemet är idiotiskt.

Fyra år ungdomsvård för en mördare i 17-årsåldern?
Citera
2010-01-27, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Hans historia låter ju rätt sjuk. Bjöd hem en främmande gubbe som han aldrig träffat tidigare bara sådär. Kanske skulle den lilla 17åringen suga gubbkuk för pengar och det blev nåt bråk? Garanterat en bögträff som spårade ur.

Förmodlingen en kuksugarträff som spårat ur.
När det står fyra års sluten ungdomsvård. Är det fyra år då som gäller på internethem eller räcker det med att sitta av två för att sedan bli utsläppt för gott uppförande?
Citera
2010-01-27, 11:49
Medlem
swebarbs avatar
nån som är förvånad eller? nästan så man kan göra det för skojs skull för man vet ändå att man får ett par år sen är man ute i det fria igen..
Citera
2010-01-27, 12:45
Medlem
Casabas avatar
Finns det någon tråd om detta fall på FB eller? Verkar inte kunna hitta någon.
Citera
2010-01-27, 13:29
Medlem
snurreskvätts avatar
Man blir bara så trött.
Så läste man i tidningen igår om en liga av amfetaminsmugglare där åklagaren yrkar på 15 års fängelse för huvudmannen.
15 år, för att smuggla in lite skit. Medan praxis för mord är 10 år
Vad får en våldtäktsman? Två år ca?
Det skickar så härliga signaler.
Citera
2010-01-27, 13:47
Medlem
jumpcuts avatar
Jag har alltid trott att sjuttonåringar kan dömas till fängelse vid sällsynta fall, stämmer inte det?

Den där killen borde ju spärras in på livstid... Och hans brorsa, var han i lägenheten eller? Det står ju att han ringde ambulans efter samtal med honom.
Citera
2010-01-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
När det står fyra års sluten ungdomsvård. Är det fyra år då som gäller på internethem eller räcker det med att sitta av två för att sedan bli utsläppt för gott uppförande?
Det är 4år som gäller. Man släpps inte på villkorligt, som vuxna gör. 4års sluten ungdomsvård är det strängaste straff man kan få som 17åring.
Citera
2010-01-27, 19:46
Medlem
melackos avatar
Känns som att ett straff på dryga 20 år vore rimligt. Han kan få en andra chans som sen 30-taggare/tidig 40-taggare!
Citera
2010-01-29, 00:18
Medlem
apan760s avatar
Nu litar jag inte på allt aftonbladet skriver, då dom har en tendens att inte skriva hela saningen och kan få ett vanligt rån att bli våldtäkt, pedofili och folkmord samtidigt..

Men ja!!!! jag hatar att det är så låga straff i Sverige. visst det kanske e ok att ha lågt straff för brått som inte är så allvarliga, men man borde absolut ha en lag som gör att om du åker fast för samma (grova?) brått för mer än en (eller två?) gånger så multipliceras straffet flera gånger om. För du har du ju visat att du inte klarar att leva i ett samhälle utan att förstöra för andra.

Jag älskar dexter serien. inte för att den e så mycket bättre än alla andra serier som finns där ute. Det känns bara som om bråtslingarna verkligen får vad dom förtjänar. jag vet att det bara e film. men jag hoppas verkligen det finns ett antal människor som gör det dexter gör.

det känns som om dom som delar ut straffet inte tycker synd om den,de personer som blivit utsatta för brottet, utan bara känner medlidande för dom som begår brottet...
Citera
2020-03-12, 08:33
Medlem
Fittheligeandes avatar
Men du får ju tänka på de kriminellas tuffa barndom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in