2010-01-27, 10:32
Medlem
Red-s avatar
Tjena, vi har startat vårat företag och är nästan klara med vår produkt, det är ett slags lås gjort av hållbar plast som främst riktas till handväskor i kundvagnar och dylikt.
Vad jag undrar är om någon har någon idé på vad man kan kalla produkten? Kanske något kort och "klatschigt"

Mycket tacksam för svar och idéer !
Citera
2010-01-27, 10:37
Medlem
EvilTouchs avatar
Bagstay(er) var det enda som ploppade upp i mitt huvud.
Citera
2010-01-27, 10:44
Medlem
Safeshopper, Shoplock

Hur ser produkten ut, speciella attribut som går att få med i namnet?

Varför vill man låsa fast handväskan i vagnen?
Citera
2010-01-27, 10:47
Medlem
Red-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Bagstay(er) var det enda som ploppade upp i mitt huvud.

Ja, vi skriver ner det! skriv om du kommer på något mer!
Citera
2010-01-27, 10:51
Medlem
Red-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake
Safeshopper, Shoplock

Hur ser produkten ut, speciella attribut som går att få med i namnet?

Varför vill man låsa fast handväskan i vagnen?

Tackar! Den är som sagt i plast, tänk dig 2 karbinhakar med "bågarna" vända från varnadra åt motsat håll.. en man fäster i väskan och en i kundvagnen. För att hindra stöld.
Citera
2010-01-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-
Tackar! Den är som sagt i plast, tänk dig 2 karbinhakar med "bågarna" vända från varnadra åt motsat håll.. en man fäster i väskan och en i kundvagnen. För att hindra stöld.

Okej så alltså inget egentligt lås, bara så ingen tar den ur kundvagnen när du står där... typ

Men ni kan ju alltid kalla den för något enkelt som kundlås eller väskhake eller nått.. behöver inte va ett svårt namn, känns lite TV-Shop att döpa skit till något som Super Shoplock 2000..

Döp företaget till Safeshopper UF och produkten till typ väsklås tror jag skulle vara bra, dumt att behöva förklara namnet på produkten till kunden
Citera
2010-01-27, 11:16
Medlem
Red-s avatar
Okej så alltså inget egentligt lås, bara så ingen tar den ur kundvagnen när du står där... typ

Men ni kan ju alltid kalla den för något enkelt som kundlås eller väskhake eller nått.. behöver inte va ett svårt namn, känns lite TV-Shop att döpa skit till något som Super Shoplock 2000..

Citat:
Ursprungligen postat av pappersdrake
Döp företaget till Safeshopper UF och produkten till typ väsklås
tror jag skulle vara bra, dumt att behöva förklara namnet på produkten till kunden

Said and done! tackar så mycket! nu slipper vi tänka på det mer och det låter riktigt bra=)
Citera
2010-01-27, 11:18
Medlem
Glad att kunna hjälpa till, lycka till med UF företaget!
Vi hade skitskoj när vi höll på med det där + man kan faktiskt tjäna pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in