2010-02-11, 23:22
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emsiworld
r ni helt sjuka eller? Har ni ingen ngest ska ni inte ta oxascand. Jkla knarkare

Verkar snarare som att du r den sjuka! Reggade du dig bara fr att sga det dr?
2010-03-03, 14:46
Medlem
Audacias avatar
Jag mste frga, jag har precis ftt Oxascand 15mg utskrivna fr svr panikngest vid flygning. Och fr att testa "effekten" s tog jag en tablett hr hemma, och jag mste sga, jag knde precis ingenting! Tog en till nu efter cirka 20 min, och kan inte pst att jag knner det minsta! Hur detta ska f ner i mig i ett s pass lugn att jag inte bryr mig om min ngest nr jag flyger r fr mig ofattbar!
Eller r det s att det tar s pass lng tid innan Oxascand "slr"?
Vad ska jag annars frska f min lkare att skriva ut?

Jag har gjort en gastric bypass, s jag r mindre tolerant n "normala". Tex blir jag berusad av ett glas vin, fr fint mys av citodon (1 tablett) vid vrk tex.
2010-03-03, 15:21
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jag mste frga, jag har precis ftt Oxascand 15mg utskrivna fr svr panikngest vid flygning. Och fr att testa "effekten" s tog jag en tablett hr hemma, och jag mste sga, jag knde precis ingenting! Tog en till nu efter cirka 20 min, och kan inte pst att jag knner det minsta! Hur detta ska f ner i mig i ett s pass lugn att jag inte bryr mig om min ngest nr jag flyger r fr mig ofattbar!
Eller r det s att det tar s pass lng tid innan Oxascand "slr"?
Vad ska jag annars frska f min lkare att skriva ut?

Jag har gjort en gastric bypass, s jag r mindre tolerant n "normala". Tex blir jag berusad av ett glas vin, fr fint mys av citodon (1 tablett) vid vrk tex.

Om du inte knner ngon nmnvrd ngest nr du tar bensodiazepiner (speciellt inte en s svag som Oxascand) s lr du inte knna mycket, nej.

Vid svr panikngest finns det inget bttre n Xanor men frstr att inte lkaren skrev ut det.
2010-03-03, 18:42
Medlem
Audacias avatar
S du menar att Oxascand "slr" bttre, och ger ett strre lugn vid sjlva "ngesttillfllet"?
2010-03-03, 19:22
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
S du menar att Oxascand "slr" bttre, och ger ett strre lugn vid sjlva "ngesttillfllet"?

Exakt. De flesta bensodiazepiner r inte s roliga att "flumma" p om man inte behver dem och d ger de inte ett rus egentligen, snarare lindring.
2010-03-03, 21:58
Medlem
Knapra 2-3st snna s somer man gott sen. Dom har vll inte mycket mer n en lugnande och svande effekt, inget riktigt "rus" direkt.
2010-03-04, 18:46
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Exakt. De flesta bensodiazepiner r inte s roliga att "flumma" p om man inte behver dem och d ger de inte ett rus egentligen, snarare lindring.
Ok, tack fr informationen!
Mitt ml var inte att flumma p det, utan var bara nyfiken p "lugnet", eftersom jag kommer behva dem snart nr jag ska ut och flyga! *rysa*
2010-03-05, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emsiworld
r ni helt sjuka eller? Har ni ingen ngest ska ni inte ta oxascand. Jkla knarkare

Fr man ut nt av benso s har man ngon typ av ngest.
2010-03-05, 15:46
Bannlyst
Nu har jag varit ren i 4 veckor ifrn allt och tog 100mg sobril och det resulterade i att jag knde mig lite avslappnad som efter ett par l och eventuell ngest eller oro frsvann fr ett par timmar s visst fungerar sobril men det blir ju inget "russ" eller "tripp" om det r det man sker!
2010-05-21, 18:14
Medlem
kuli1s avatar
Bara en frga till er som hittat Oxascand , vart har ni hittat dom? fr sj har jag hittat det 3ggr i hrnsberg och imovan har jag hittat 2ggr dr
2010-05-21, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuli1
Bara en frga till er som hittat Oxascand , vart har ni hittat dom? fr sj har jag hittat det 3ggr i hrnsberg och imovan har jag hittat 2ggr dr

Coolt verkar va mnga som tappar sina Sobril och Imovane i Hrnsberg, var ligger Hrnsberg?
Vill fan dit och leta!

Mvh
2010-07-27, 18:14
Bannlyst
Min sambo fick en karta oxascand 15mg nr hon hade rejla vrkar i samband med frlossningen. Stackarn kunde ju inte sova pga alla vrkar. Dock s hjlpte det inte ntt vidare, s frst nu inser jag hur jvligt det mste vara att va kvinna gravid med vrkar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in