• 1
  • 2
2010-01-26, 18:51
Medlem
Dr.Dres avatar
I skolan (högskola) säger de att vi studenter kan få Windows 7 gratis genom skolan.
Men inte i helvete berättar idioterna var eller hur. De skriver det inte ens på hemsidan. Och Microsoft verkar ju inte heller direkt stoltsera med det då det är omöjligt att få några vettiga träffar när man söker på det.

Så nu undrar jag, är det någon som skaffat Windows 7 gratis genom sin skola? Eller någon tror sig veta var i hela jävla världen man skulle kunna hitta det?

Ja, jag är jävligt pissed på skolan och Microsoft för att de inte tar sig två minuter att skriva hur man gör.
Tacksam för svar hur som helst.

Och grattis Flashback, snart 20 000 000 inlägg.
Citera
2010-01-26, 18:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Maila supporten och fråga hur du får åtkomst till MSDNAA, får du inte det så får du inget gratis Windows 7 på sitt universitet.
Citera
2010-01-26, 18:58
Medlem
Pufens avatar
Om detta stämmer så låter det konstigt, alla går ju i skolan så då får alla gratis windows 7? MS måste gå back?
Citera
2010-01-26, 19:00
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pufen
Om detta stämmer så låter det konstigt, alla går ju i skolan så då får alla gratis windows 7? MS måste gå back?
Nej, bara för att min skola har köpt licens till alla elevers datorer betyder inte det att de har köpt till hela Sverige...
Citera
2010-01-26, 19:00
Medlem
hetsporrens avatar
Citat:

Det är väl skolan som inhandlat licens ifrån ms, förmodligen till ett rabatterat pris
Citera
2010-01-26, 19:14
Medlem
Pufens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Nej, bara för att min skola har köpt licens till alla elevers datorer betyder inte det att de har köpt till hela Sverige...
Jag fattade upp det hela som att alla skolor hade free windows 7, ledsen för misståndet mannen!
Citera
2010-01-26, 19:16
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Jag fattade upp det hela som att alla skolor hade free windows 7, ledsen för misståndet mannen!
Lugnt ^^

Jaja, nu blir det fan piratbukten istället. Det kommer ju gå snabbare, trots att det går i 35 kb/s
Citera
2010-01-26, 19:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
JAg lyckades via min skola, men annars finns det ett annat sett, för 100 kr. Gå in på http://www.pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspx och fixa fram det, det fungerar för jag har gjort det också.
Citera
2010-01-26, 19:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows - Diskussion

//Mod
Citera
2010-01-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
I skolan (högskola) säger de att vi studenter kan få Windows 7 gratis genom skolan.
Men inte i helvete berättar idioterna var eller hur. De skriver det inte ens på hemsidan. Och Microsoft verkar ju inte heller direkt stoltsera med det då det är omöjligt att få några vettiga träffar när man söker på det.

Så nu undrar jag, är det någon som skaffat Windows 7 gratis genom sin skola? Eller någon tror sig veta var i hela jävla världen man skulle kunna hitta det?

Ja, jag är jävligt pissed på skolan och Microsoft för att de inte tar sig två minuter att skriva hur man gör.
Tacksam för svar hur som helst.

Och grattis Flashback, snart 20 000 000 inlägg.

Vilket lärosäte gäller det?
Citera
2010-01-27, 13:22
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Vilket lärosäte gäller det?

Nu vet jag inte vilket lärosäte TS går på men båda två av de stora tekniska högskolorna KTH och CTH har MSDNAA (dvs den mesta programvaran från Microsoft gratis samt kraftig rebatt på office ultimate). Gissningsvis har även andra stora tekniska högskolor samma system.
Citera
2010-01-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Nu vet jag inte vilket lärosäte TS går på men båda två av de stora tekniska högskolorna KTH och CTH har MSDNAA (dvs den mesta programvaran från Microsoft gratis samt kraftig rebatt på office ultimate). Gissningsvis har även andra stora tekniska högskolor samma system.

Jag har fått svar, det var mest för att kunna visa studenten direkt till inloggningen. Om man bara är nyfiken på vilka lärosäten som använder har tillgång till MSDNAA finns ju alltid: http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in