• 1
  • 2
2010-01-26, 18:51
Medlem
Dr.Dres avatar
I skolan (hgskola) sger de att vi studenter kan f Windows 7 gratis genom skolan.
Men inte i helvete berttar idioterna var eller hur. De skriver det inte ens p hemsidan. Och Microsoft verkar ju inte heller direkt stoltsera med det d det r omjligt att f ngra vettiga trffar nr man sker p det.

S nu undrar jag, r det ngon som skaffat Windows 7 gratis genom sin skola? Eller ngon tror sig veta var i hela jvla vrlden man skulle kunna hitta det?

Ja, jag r jvligt pissed p skolan och Microsoft fr att de inte tar sig tv minuter att skriva hur man gr.
Tacksam fr svar hur som helst.

Och grattis Flashback, snart 20 000 000 inlgg.
Citera
2010-01-26, 18:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Maila supporten och frga hur du fr tkomst till MSDNAA, fr du inte det s fr du inget gratis Windows 7 p sitt universitet.
Citera
2010-01-26, 18:58
Medlem
Pufens avatar
Om detta stmmer s lter det konstigt, alla gr ju i skolan s d fr alla gratis windows 7? MS mste g back?
Citera
2010-01-26, 19:00
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pufen
Om detta stmmer s lter det konstigt, alla gr ju i skolan s d fr alla gratis windows 7? MS mste g back?
Nej, bara fr att min skola har kpt licens till alla elevers datorer betyder inte det att de har kpt till hela Sverige...
Citera
2010-01-26, 19:00
Medlem
hetsporrens avatar
Citat:

Det r vl skolan som inhandlat licens ifrn ms, frmodligen till ett rabatterat pris
Citera
2010-01-26, 19:14
Medlem
Pufens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Nej, bara fr att min skola har kpt licens till alla elevers datorer betyder inte det att de har kpt till hela Sverige...
Jag fattade upp det hela som att alla skolor hade free windows 7, ledsen fr misstndet mannen!
Citera
2010-01-26, 19:16
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Jag fattade upp det hela som att alla skolor hade free windows 7, ledsen fr misstndet mannen!
Lugnt ^^

Jaja, nu blir det fan piratbukten istllet. Det kommer ju g snabbare, trots att det gr i 35 kb/s
Citera
2010-01-26, 19:18
Medlem
utan.att.stannas avatar
JAg lyckades via min skola, men annars finns det ett annat sett, fr 100 kr. G in p http://www.pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspx och fixa fram det, det fungerar fr jag har gjort det ocks.
Citera
2010-01-26, 19:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trd -> Windows - Diskussion

//Mod
Citera
2010-01-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
I skolan (hgskola) sger de att vi studenter kan f Windows 7 gratis genom skolan.
Men inte i helvete berttar idioterna var eller hur. De skriver det inte ens p hemsidan. Och Microsoft verkar ju inte heller direkt stoltsera med det d det r omjligt att f ngra vettiga trffar nr man sker p det.

S nu undrar jag, r det ngon som skaffat Windows 7 gratis genom sin skola? Eller ngon tror sig veta var i hela jvla vrlden man skulle kunna hitta det?

Ja, jag r jvligt pissed p skolan och Microsoft fr att de inte tar sig tv minuter att skriva hur man gr.
Tacksam fr svar hur som helst.

Och grattis Flashback, snart 20 000 000 inlgg.

Vilket lroste gller det?
Citera
2010-01-27, 13:22
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezzen
Vilket lroste gller det?

Nu vet jag inte vilket lroste TS gr p men bda tv av de stora tekniska hgskolorna KTH och CTH har MSDNAA (dvs den mesta programvaran frn Microsoft gratis samt kraftig rebatt p office ultimate). Gissningsvis har ven andra stora tekniska hgskolor samma system.
Citera
2010-01-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Nu vet jag inte vilket lroste TS gr p men bda tv av de stora tekniska hgskolorna KTH och CTH har MSDNAA (dvs den mesta programvaran frn Microsoft gratis samt kraftig rebatt p office ultimate). Gissningsvis har ven andra stora tekniska hgskolor samma system.

Jag har ftt svar, det var mest fr att kunna visa studenten direkt till inloggningen. Om man bara r nyfiken p vilka lrosten som anvnder har tillgng till MSDNAA finns ju alltid: http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in