2010-01-26, 17:23
Medlem
Numbeds avatar
Hej, jag hittade ett recept på en köttfärspaj, det stod tyvärr inte hur lång tid det tar att laga den. Borde man räkna med 1,5 timme kanske? Och hur länge den ska stå i ugnen, ungefär 10-15 min?

Tack i förhand
Citera
2010-01-26, 17:27
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numbed
1. Hej, jag hittade ett recept på en köttfärspaj, det stod tyvärr inte hur lång tid det tar att laga den. Borde man räkna med 1,5 timme kanske?

2. Och hur länge den ska stå i ugnen, ungefär 10-15 min?
1. Går inte att svara på eftersom det bero på din personliga snabbhet och skicklighet .

2. Du har ju svaret i receptet! Det står: "Grädda i mitten av ugnen i ca 200 grader tills äggsmeten stelnat och pajen fått fin färg".

~Paul~
Citera
2010-01-26, 17:31
Medlem
Numbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
1. Går inte att svara på eftersom det bero på din personliga snabbhet och skicklighet .

2. Du har ju svaret i receptet! Det står: "Grädda i mitten av ugnen i ca 200 grader tills äggsmeten stelnat och pajen fått fin färg".

~Paul~

Jag vet, men man vill ju veta på ett ungefär, för det ska göras andra saker under tiden
Det kommer vara cirkus 2-3 personer, dock så ska det göras efterätt, dukning, sallad under tiden, så man kan säga en normal person på ett ungefär
Citera
2010-01-26, 18:40
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Jag vet, men man vill ju veta på ett ungefär, för det ska göras andra saker under tiden
Det kommer vara cirkus 2-3 personer, dock så ska det göras efterätt, dukning, sallad under tiden, så man kan säga en normal person på ett ungefär
OK, jag kan säga hur lång tid det tar för mig (ungefär).

Pajdeg: 2-3 minuter + 40 minuter i kylskåpet = 43 minuter sammanlagt

Förgräddning - 10-12 minuter. Vi är nu uppe i 55 minuter.

Fyllning av pajdegen och dekorering ca 3 minuter = 58 minuter sammalagt. Därefter skall pajen gå i ugnen. Jag tippar på ca 22 minuter på 175 grader. Sammanlagt tar det således 80 minuter.

Observera att jag inte lägger till någon tid på förberedelsen av själva färsen eftersom jag räknar med att hinna med det under tiden som degen vilar i kylskåpet.

~Paul~
Citera
2010-01-26, 19:56
Medlem
Numbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
OK, jag kan säga hur lång tid det tar för mig (ungefär).

Pajdeg: 2-3 minuter + 40 minuter i kylskåpet = 43 minuter sammanlagt

Förgräddning - 10-12 minuter. Vi är nu uppe i 55 minuter.

Fyllning av pajdegen och dekorering ca 3 minuter = 58 minuter sammalagt. Därefter skall pajen gå i ugnen. Jag tippar på ca 22 minuter på 175 grader. Sammanlagt tar det således 80 minuter.

Observera att jag inte lägger till någon tid på förberedelsen av själva färsen eftersom jag räknar med att hinna med det under tiden som degen vilar i kylskåpet.

~Paul~

Tack! Det gav mer ett perspektiv på det hela
Citera
2010-01-26, 20:38
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Tack! Det gav mer ett perspektiv på det hela
Ingen orsak. Kul att man kundet trots allt vara lite behjälplig.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in