2010-01-25, 22:55
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Läste på chilihead.se att chili kan vara bra för krånglande magar.
Kan det verkligen stämma? Nog för att det finns ett ämne som de hänvisar till, men det borde väl inte göra hela chilin nyttig?

Det kan synas paradoxalt att starka kryddor som Chili kan vara fördelaktiga vid magkatarr. Det är innehållet av bl.a. Capsaicin i Chili som har en visad inflammationshämmande effekt. Det finns ett kosttillskott som har använt en hel del i Danmark och som även nu under hösten 2004 finns tillgängligt i Sverige som innehåller Chili. Det är en kraftigt dragerad form för att inte ger irritation i munnen för den som inte tycker om stark chilismak. Medlet bör även kunna hjälpa dem som har magkatarr som ett framträdande inslag i sin Colon Irritabile.

Länk:
http://www.chilihead.se/index.php?op...d=17&Itemid=62
Citera
2010-01-27, 20:38
Medlem
Gotts avatar
Ja
Citera
2010-05-28, 19:09
Medlem
Ozgoods avatar
Jag tar och puffar till den här tråden lite.
Åt precis en chilibestyckad maträtt. Jag vet inte vad det är, men jag känner mig lite "hög" av detta. Som att en massa hormoner exploderat i kroppen och jag mår så mycket bättre än innan jag åt.
Det var ett tag sedan jag åt något riktigt starkt, nu blir det chilifestival hemma hos mig framöver!
Citera
2010-05-28, 19:29
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Där är anledning till varför jag älskar stark mat. "Ruset" av värme bland annat som man känner efteråt är underbart. Man blir mätt och tacksam efter varje måltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in