2012-06-21, 21:10
Medlem
Laserturkens avatar
Nog för att Aftonbladet har en enormt vid definition på vem som är svensk och inte...men Patrik Brinkmann är väl för bövelen inte svensk? Han talar inte svenska, har inte svenskt medborgarskap och är från Tyskland? Hur tänkte Aftonbladet nu? Eller räcker det numera att äga saker i Sverige för att betraktas som svensk?
Citera
2012-06-21, 22:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Nog för att Aftonbladet har en enormt vid definition på vem som är svensk och inte...men Patrik Brinkmann är väl för bövelen inte svensk? Han talar inte svenska, har inte svenskt medborgarskap och är från Tyskland? Hur tänkte Aftonbladet nu? Eller räcker det numera att äga saker i Sverige för att betraktas som svensk?
Varför talar han då tyska med tydlig svensk brytning?
Citera
2012-06-21, 23:28
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Källa?
Citera
2012-06-21, 23:40
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Källa?
Barack Obama pratar inte svenska. Jag har ingen källa för det heller. Däremot finns det ju ingenting som talar för att varken Obama eller Brinkmann pratar svenska.

Men om nu Obama och Brinkmann talar svenska. Ska de betraktas som svenskar då?
Citera
2012-06-22, 01:08
Medlem
anakin1s avatar
Citat:
Barack Obama pratar inte svenska. Jag har ingen källa för det heller. Däremot finns det ju ingenting som talar för att varken Obama eller Brinkmann pratar svenska.

Men om nu Obama och Brinkmann talar svenska. Ska de betraktas som svenskar då?

"Patrik Brinkmann (fullständigt namn: Jan Patrik Vilhelm Brinkmann von Druffel-Egloffstein), född 1966 i Motala, Sverige." - Wikipedia.

Han är född i Sverige, det gör han ganska svensk i mina ögon.
Citera
2012-06-22, 09:12
Medlem
Europes avatar
Härligt att se att det fortfarande finns samhällsstöttande människor som tänker på något annat än endast sina egna tarmar och plånbok. Jag delar inte hans uppfattningar och värderingar på vissa områden, men han verkar intressant som person.

Ni som gnäller om eventuella skatteskulder: det kan vara lite svårt att kunna skänka pengar till kampen mot kulturmarxisternas agenda att islamisera och förgöra Europa, om man samtidigt betalar in miljoner i skatt till svenska staten för att möjliggöra svenska statens frikostiga årliga finansiering av kulturmarxisternas och islamisternas agenda att förgöra Sverige och Europa. Ibland måste man välja.
Citera
2012-06-23, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anakin1
"Patrik Brinkmann (fullständigt namn: Jan Patrik Vilhelm Brinkmann von Druffel-Egloffstein), född 1966 i Motala, Sverige." - Wikipedia.

Han är född i Sverige, det gör han ganska svensk i mina ögon.

Definitivt svensk. Jag har förresten varit arbetskamrat med hans far, Jan Brinkmann, en mycket speciell herre...
Citera
2012-07-20, 17:00
Medlem
Men, oj, han verkar ha lite problem med identiteten. Hur fick han Littorin upp i den båten?
Citera
2012-07-20, 17:03
Medlem
Sanningen att säga hade jag ihop det på nittitalet med en tjej som idag är svägerska till honom. Då var hon blond, söt, sexigt mullig och mycket, mycket het...
Citera
2017-04-29, 21:29
Medlem
Dumbledeads avatar
Stödde högerextrema – miljonbelopp försvann

"Den svenske affärsmannen Patrik Brinkmann, 50, har finansierat stöd till högerextrema grupper och partier i Europa.

DN:s granskning visar att 17 miljoner kronor försvunnit från hans skattebefriade forskningsstiftelse i Sverige. Endast 278 000 har enligt årsredovisningarna gått till stiftelsens ändamål. Länsstyrelsen har anmält de omfattande bristerna i redovisningen, men Ekobrottsmyndigheten lade ner ärendet utan någon utredning."

Det verkar som att DN varit i kontakt med Patrik Brinkmann och han förklarar att det är aktier som har sjunkit i värde vilket lett till den stora förlusten. Låter osannolikt enligt mig att man tappat 17 miljoner i dåliga aktieköp. Vad tror ni?

"Stiftelsen betraktas som allmännyttig och betalar därför inte skatt.

När DN når Patrik Brinkmann i hemmet Berlin säger han att han inte känner till att Länsstyrelsen har sökt honom över huvud taget. Inte heller att stiftelsen anmälts till Ekobrottsmyndigheten.

– Det var mer än vad jag kände till. Det är jag förvånad över att höra. Jag har ingen förståelse för deras påståenden. Det finns en enkel förklaring, aktierna har sjunkit i värde och därmed har vi inte kunnat dela ut några bidrag, säger han.

– Verksamheten är egentligen vilande i dagsläget och har blivit begränsad till följd av nedgången i förmögenhetsvärde, säger han."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sto...lopp-forsvann/
Senast redigerad av Dumbledead 2017-04-29 kl. 21:32.
Citera
2017-04-30, 00:24
Medlem
PilsnerPers avatar
Den gode Brinkmann har nog en judisk bankir som trollar bort hans pengar till olika sionistiska partier och får det att se ut som dåliga investeringar.
Citera
2017-05-01, 20:41
Moderator
Schlesiens avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Kändisskvaller

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem