2010-01-25, 20:19
Medlem
Fick så bra svar i en annan tråd här, så jag frågor om gärdsgårdsstaket om det är samma regler som ett vanligt staket?

Som jag bor på ett sådant ställe det är lite förunderligt, där grannar brukar klaga på varann, så jag undrar hur det gäls? Som det är i samlad bebyggelse och utanför detaljerat plan vad jag kan få det till när jag kollar på folk mängd kring en.

Som jag vart och tänka på det står ett gärdsgårdsstaket och jag har inte bett dem smälla upp det. Och det står vid tomt gränsen. Vem vet det kanske heter att det är inte i olägenhet då, att det är acceptabelt fast jag ej har beviljat det.

Som jag tänkte det vore bra och fortsätta dra ett sådant staket kring min tomt i tomt gränsen runt min tomt, för jag själv tycker det springer mkt barn förbi och snokar. så de uppfattar vart tomtgränsen går.
Senast redigerad av Inc-Donkeyboy 2010-01-25 kl. 20:21.
Citera
2010-01-25, 21:23
Medlem
vad pratar du om?

Är väl bara slänga upp ett staket?

Typ 110cm högt utan bygglov (ej räknat dom spjälor som sticker upp ovanför själva gärdsgården vad jag vill minnas). Bara slänga upp ett par cm in på din tomt så ska inte grannarna kunna klaga något egentligen. En gärdsgård kan ju ha 50% genomsynbarhet den också, så det är bara slänga upp.

Är du osäker är det ju bara berätta för grannarna att du tänkt slänga upp ett staket, och sen slänga upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in